שערורייה: עובדי או"ם הפועלים בסוריה נעצרו באשמת הברחת סמים דרך ירדן

פעולות הברחת סמים מאזורים שבשליטת המיליציה של אסד למקומות אחרים מחוץ לגבולותיה של סוריה אינם תלויים עוד באישים המקורבים למשטר, מפקדים וחברי מיליציות וכנופיות. במקום זאת, היא הגיעה לשלב של שיתוף עובדי האו"ם הפועלים בסוריה בהברחת סמים דרך ירדן.

ה"טיימס אוף ישראל" דיווח כי משטרת ישראל עצרה שלושה עובדי האו"ם בחשד שניסו להיכנס לישראל במעבר נהר הירדן ולהבריח קוקאין על ידי הפיכת הסם לנוזל והכנסתו לבקבוקים קטנים.

העיתון ציין כי פקידי המכס בדקו את מזוודותיהם של עובדי האו"ם שעבדו בסוריה סמוך לגבול עם ישראל, והצביעו על כך שהבקבוקים המכילים נוזל סמים עוררו בקרבם חשד, ולשאלת העובדים אמרו כי הם משמשים בתעשיית הבשמים.

 

כלב לגילוי הברחות סמים

העיתון הסביר שמבריחים ממיסים קוקאין לנוזל כדי להסתיר אותו, שמים אותו בשקיות למוצרים כמו אלכוהול או בשמים, ואז ממירים אותו בחזרה לאבקה.

לפי הודעה משותפת של משטרת ישראל ורשות המסים, כלב מרחרח סמים מאומן סייע בזיהוי הקוקאין, וציין כי הניתוח שערכו קצין המכס והמשטרה הוביל לזיהוי הנוזל בבקבוקים כקוקאין נוזלי. 

התקשורת הישראלית הודיעה כי הצבא הישראלי סיכל 30 ניסיונות הברחת סמים עד כה השנה, על רקע הדרישה הגוברת לקוקאין במדינה.

ראוי לציין כי דו"ח שפרסמה קרן המחקר של המועצה האטלנטית האמריקאית לפני שנתיים חשף מידע מזעזע על סך הרווחים שהמשטר משיג מסחר ותעשיית הסמים, שהפך את סוריה לאחת היצרניות והיצואניות הגדולות של סמים וחומרים אסורים אחרים במזרח התיכון.

Jordanian Army Downs Drone Carrying Drugs From Syria

קרדיט: אוריינט ניוז    קרדיט לתמונה: איראן אינטרנשיונל