משרד החוץ הבריטי: המשטר הסורי בראשותו של אסד משתמש בסמים כבנשק פוליטי

אתמול, יום שני, אמר משרד החוץ הבריטי כי המשטר הסורי משתמש בסמים כבנשק להשגת הישגים פוליטיים, והדגיש את המשך הצעדים שינקטו נגד המשטר המעורב בייצור ובסחר של סם הקפטגון בסוריה.

לרגל היום הבינלאומי נגד סמים והברחות סמים, שחל ב-26 ביוני, אישרה בריטניה את המשך נקיטת הצעדים נגד משטר אסד, המעורב בייצור וסחר בסמים בסוריה ובאזור.

משרד החוץ ציין כי המשטר הסורי משתמש בייצור והברחות סמים כנשק כדי להשיג הישגים פוליטיים.

במרץ האחרון אמרה דוברת ממשלת בריטניה למזרח התיכון וצפון אפריקה, רוזי דיאז, כי מאהר אל-אסד, אחיו של ראש המשטר הסורי, מפקח באופן אישי על הסחר בכדורי סם הקפטגון מחוץ לסוריה.

 

היא הוסיפה, בסדרת ציוצים דרך החשבון הרשמי שלה בטוויטר, כי ההכנסות מסחר בקפטגון עבור המשטר מסתכמות בכ-57 מיליארד דולר בשנה, המהווים 80 אחוז מהאספקה ​​בעולם, ואישרה כי משלוחים של קפטגון בשווי מיליארדים של דולרים יוצאים מאזורים שבשליטת המשטר הסורי, כמו נמל לטקיה וכי הסחר בקפטגון מעשיר את המעגל הפנימי של אסד, המיליציות ומפקדי הצבא על חשבון העם הסורי.

הדוברת ציינה כי נכונותו של המשטר לשתף פעולה עם חיזבאללה ועם גורמים פליליים אחרים מגביר את החוסר יציבות באזור ויוצרת משבר התמכרות הולך וגובר, והדגישה כי למשטר הסורי לא אכפת מהנושא כל עוד הוא ממשיך להרוויח מיליארדי דולרים מפעולות סמים בלתי חוקיות.

במרץ, משרד האוצר האמריקאי הטיל סנקציות על 6 אנשים הקשורים למשטר הסורי וכן על שתי חברות.

קרדיט: בלדי ניוז