מה גורל ההשקעות של ראש מיליציית וגנר, יבגני פריגוז'ין, בסוריה?

משקיפים שבחנו את מהלך המרד ברוסיה בין קבוצות וגנר לצבא הרוסי, העריכו, במהלך היממה האחרונה, את השלכות סכסוך זה על סוריה, לאור העובדה שמי שמאבטח את  שדות הנפט והגז במדבר הסורי הם אנשי מיליציית וגנר , וההשקעות הנרחבות שהשקיע מנהיגה יבגני פריגוז'ין בסוריה.

משקיפים לענייני סוריה חישבו מחדש מה יהיו עמדותיו של פוטין וכיצד יתמודד עם השפעתו של פריגוז'ין בסוריה, עקב רכישות הנכסים שלו בסוריה, שסיכם עם המשטר הסורי בתחילת 2018, שכולן היו ממוקדות בשדות נפט.

"מרקורי ווילאדה"

מתברר כי מרקורי ווילאדה הן החברות הרוסיות הוותיקות ביותר שקיבלו חוזי חיפושי נפט מראש המשטר, בשאר אל-אסד, ואושרו על ידי אספת העם שלו בסוף 2019. ההתקשרות עם חברת "מרקורי" הרוסית מתייחסת לחיפושים בבלוק 7, שדה נפט הממוקם בג'זירה הסורית ומשתרע על פני שטח של 9,531 קמ"ר.

לגבי הפרויקט שנחתם עם חברת "ולדה" בבלוק 23, שדה גז הממוקם מצפון לדמשק משתרע על פני שטח של 2159 קמ"ר.

בתחקיר שפרסם העיתון הרוסי Novaya Gazeta באמצע 2020, הוא אישר כי שתי החברות שייכות למנהיג מיליציית וגנר -פריגוז'ין, וכי שתי החברות מרוויחות כ-20 מיליון דולר בחודש מהפקת משאבי טבע בסוריה, מה שגרם למשרדו של Prigozhin להכחיש בפני כתבי העיתונות כי הוא קשור לחברות "Velada" ו"מרקורי".

 

"אפרופוליס"

חברה זו סיכמה בתחילת 2018 הסכם עם המשטר הסורי, לפיו חברה זו תקבל 25% מההכנסות משדות הנפט והגז שהוחזרו מדאעש. יש לציין כי  החברה הוקמה רק חודשים ספורים לפני חתימת החוזה, כדי לשמש חברת ההשקעות של וגנר.

 

"קפיטל"

בעסקה האחרונה שתועדה בתחילת 2021, אישר ראש המשטר, "בשאר אל-אסד", הסכם עם חברה רוסית בשם "קפיטל", ולחברה זו ניתנה באותה עת הזכות לחפש נפט וגז בים התיכון, ומה שהתגלה לאחרונה אישר קשר בין "קפיטל ובין "אפרופוליס" המזוהה עם "ווגנר", וכן התברר כי המנהל הכללי של הראשון רשום כגיאולוג ראשי בשני, מה שמאשר ש"קפיטל" הייתה חברה חדשה להשקעות של מנהיגו של וגנר, "פריגוז'ין", בתחום הנפט הסורי.

לפיכך, נראה כי ולדימיר פוטין נמצא בעמדה מביכה לגבי אופן ההתמודדות עם השפעתו של "פריגוז'ין" במדינות שבהן שימש זרוע של ההגמוניה הרוסית הבלתי רשמית לאורך השנים.

ليبيا المستقبل | نفوذ واسع في أفريقيا.. مجموعة فاغنر أكثر من مجرد مرتزقة

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט: ליביה אלמוסתקבל