תחקיר רויטרס: מיליציית ואגנר מגייסת אסירים אפריקאים לקרבות אוקראינה

תחקיר חדש של רויטרס גילה כי קבוצת וגנר גייסה אסירים אפריקאים מבתי הכלא הרוסיים להשתתף במלחמת אוקראינה.

על פי התחקיר, "וגנר" גייס אפריקאים, אפגנים וערבים כדי שילחמו בקווי החזית בבחמוט שבאוקראינה.

ראש קבוצת "ווגנר" הודיע ​​ב-11 ביוני כי לוחמיו לא יחתמו על כל חוזה עם שר ההגנה סרגיי שויגו, ודחה בפומבי את הניסיון של משרד ההגנה להכפיף את החברה הרוסית החזקה ביותר בתחום זה לשליטת המשרד.

מייסד ונשיא ואגנר פתח במתקפה חריפה מספר פעמים נגד בכירי הצבא הרוסי בגלל מה שהוא תיאר כבגידה וכישלונם לנהל נכון את המלחמה באוקראינה.

 

מנהיג "ווגנר" תוקף את הצבא הרוסי

מנהיג קבוצת "ווגנר" הרוסית, יבגני פריגוז'ין, חשף כי הכוחות האוקראינים החזירו לעצמם חלק מהעיירה ברחיבקה, צפונית לבכמוט, במזרח אוקראינה, ותיאר את מה שקרה כ"אות קלון". הוא ציין שכוחותיו תפסו קצין רוסי. 

האיש השנוי במחלוקת פרסם קלטת וידאו של חקירתו של הקצין, שהזדהה כ"סגן אלוף רומן ונוויטינוב, מפקד חטיבה ממוכנת 72".

 

האשמות הצבא הרוסי ברשלנות

הוא חידש את האשמותיו נגד הכוחות הרוסיים בפיצוץ הכבישים בבכמוט, שם הוצבו לוחמי ווגנר.

הוא גם האשים את משרד ההגנה הרוסי במתן הוראות לחייליה לירות על חברי "הקבוצה הצבאית" שלו.

אין זו הפעם הראשונה שפריגוז'ין מאשים את משרד ההגנה בבגידה, שכן הוא חזר על האשמותיו יותר מפעם אחת במהלך החודשים האחרונים, שבמהלכם התחוללו קרבות בבכמוט.

 

התקדמו בבכמוט

מפקד כוחות היבשה האוקראינים, אולכסנדר סרסקי, הודיע ​​מוקדם יותר כי כוחות ארצו ממשיכים להתקדם ליד באכמוט, ואישר כי כוחותיו הצליחו להרוס עמדה רוסית ליד העיר.

בעוד פריגוז'ין ציין שייתכן שהכוחות האוקראינים הקימו עמדות תצפית בבכמוט, הוא הזהיר את הכוחות הרוסיים לאחר שאנשיו נסוגו מהעיר בסוף החודש שעבר, לאחר שכבר שלטו ב-99% משטח העיר, כלשונו.

ראוי לציין כי הקרבות שהתחוללו בעיר בכמוט בחודשים האחרונים חשפו חילוקי דעות גדולים בין מפקד וגנר לסגל הרוסי, ושפכו אור על הירידה ביחסים בין פריגוז'ין להנהגה הצבאית במוסקבה, אשר הוא תיאר אותם שוב ושוב כבוגדים ולא יעילים.

הוא גם האשים אותם באי אספקת נשק ותחמושת לכוחותיו, דבר שגרם לו לאבדות כבדות באוקראינה. הוא גם הזהיר לאחרונה מפני מהפכה גדולה ברוסיה אם הגישה הזו תימשך.

 

מי זה פריגוג'ין?

יבגני ויקטורוביץ' פריגוז'ין (באנגלית: Yevgeny Viktorovich Prigozhin; נולד ב-1 ביוני 1961 בעיר הרוסית לנינגרד) הוא איש עסקים רוסי, בעל קשרים קרובים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

פריגוז'ין כונה "השף של פוטין" במאמר ב-Associated Press בגלל המסעדות וחברות המזון שסיפקו מזון לנשיא ולדימיר פוטין כשאירח נכבדים זרים.

פריגוז'ין שולט ב"רשת של חברות" הכוללת 3 חברות הנאשמות בהתערבות בבחירות בארה"ב בשנת 2016. פריגוז'ין מואשם גם בניסיון להשפיע על בחירות האמצע בארה"ב ב-2018.

פריגוז'ין וחברותיו ומקורביו נמצאים תחת סנקציות כלכליות והאשמות פליליות בארצות הברית.

תחקיר רויטרס חושף את גיוס האסירים האפריקאים של ואגנר בקרבות אוקראינה

קרדיט: נידאא' פוסט