מחקרים חדשים מאשרים את חשיבות מין החולה בהתפתחות סוגי סרטן

זה זמן רב ידוע שגברים מפתחים סוגים מסוימים של סרטן יותר מנשים, וההנחה הייתה שהגורם הוא עישון וצריכת בשר רבה יותר, אך שני מחקרים חדשים מפריכים את הקשר בין המחלה למין החולה.

שני המחקרים, שפורסמו ביום רביעי בכתב העת Nature, הגיעו למסקנה שגנטיקה עשויה להסביר את הגורם לסרטן יותר מאשר מין החולה, על פי דו”ח של USA Today .

לזכרים יש בדרך כלל כרומוזום Y אחד וכרומוזום X אחד, בעוד שלנקבות יש שני כרומוזומי X. אבל עם הגיל, חלק מהתאים הזכריים עלולים לאבד כרומוזום Y, מה שמגביר את הסיכון לסרטן.

עם פחות כרומוזומי Y בתאי הדם שלהם, גברים נוטים יותר לפתח מחלות לב, מחלות נוירולוגיות וסרטן.

שני המחקרים הראו כי קיטון של כרומוזום ה-Y מוביל להתפשטות הסרטן ומחלישה את יכולתה של מערכת החיסון לזהות ולתקוף גידולים.

בגלל זה, סרטן המעי הגס שעבר מוטציה, למשל, מסוכן יותר לגברים מאשר לנשים.

סרטן שלפוחית ​​השתן מסוכן יותר אצל נשים באופן כללי, אבל כאשר גבר מפתח סרטן שלפוחית ​​השתן עם כרומוזום Y מוקטן, הסרטן גרוע באותה מידה אצל נשים, אמר תיאודורסקו, המנהל את המכון המקיף לסרטן “סמואל אושין” ב-Cedars-Sinai בלוס אנג’לס. .

דיוויד פייג’, ביולוג במכון ווייטהד למחקר ביו-רפואי ובמכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס בארה”ב, בירך על המעבר של החוקרים לבחון את תפקיד הכרומוזום בהיווצרות סרטן.

הוא הקדיש את הקריירה שלו לחקור את הדרכים שבהן כרומוזום Y משפיע על בריאות האדם, ואמר לעיתון כי “זהו שינוי גדול וחשוב” במחקר המדעי על סרטן.

هل السرطان وراثي؟ إليكم الإجابة - ويب طب

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: ווב-טב