תגבורות צבאיות סוריות זורמות לצפון המדינה. מה מאחורי?

אתמול, יום ראשון, 18 ביוני, שלחו כוחות צבא סוריה תגבורת צבאית לאזור המזרחי של מחוז חאלב, שכללה טנקים, ארטילריה וכלי רכב צבאיים.

כתב רשת החדשות הסורית – בלאדי באזור הכפרי של מחוז חלב דיווח כי כוחות צבא סוריה דחפו תגבורת צבאית ענקית שהורכבה מאלמנטים משורות חטיבות 105 ו-103 , מדיוויזית משמר הרפובליקה, ובשיירה היו טנקי T72, רכבי BMP נושאות חיילים, יחידות הנדסה ותותחי שדה, שהגיעו מהאזור הכפרי של דמשק בדרכם לאזור שבין העיר “מנבג'” והעיירה “אל-ערימה”, האזור המפריד בין אזורים שבשליטת המשטר ובין האזורים שבשליטת הכוחות הסוריים הדמוקרטיים “SDF” (הכורדים) ,מזרחית לחאלב.

הכתב הסביר כי התגבורת תתפרס בין אזור “אלחפסה” לאזור “ג’וב אלחפי”, מזרחית לחאלב.

הכתב אמר, בציטוט מקור יודע דבר, כי כוחות המשטר נערכים לשלוח מחר, יום שלישי, תגבורת נוספת מהבירה דמשק לצפון סוריה.

ברשתות החברתיות הופצו תמונות וסרטונים של השיירות הצבאיות ובהן נראים עשרות כלי רכב עמוסים בטנקים ולוחמים.

העיתוי לשליחת תגבורת מגיע בעקבות כישלון המאמצים הרוסיים להשיג התקרבות בין מפלגת האיחוד הדמוקרטי הכורדית (PYD) לבין המשטר הסורי. 

 

מקור אישר כי “המאמצים הרוסיים לקרב בין ה-PYD למשטר הסורי נכשלו, בלחץ איראן וטורקיה, והופסקו לצמיתות, וציין כי המשטר קרא למסור את האזור לידיו ללא כל תנאי”. 

המקורות ציינו כי אנקרה וטהראן מסרבות להעניק לממשל האוטונומי זכויות כלשהן בסוריה, וציינו כי המשטר סירב בתוקף לקבל את הצעות משלחת PYD, בנושא מתן לגיטימציה  למינהל אוטונומי לכוחות הדמוקרטיים הסורים SDF ולכוחות עסאייש בכל צורה שהיא ודורש למסור לידיו את כל השטחים שבשליטת הכורדים, ללא כל תנאי.

הגורם ציין כי במהלך הפגישות שהתקיימו בבירה דמשק עשתה משלחת PYD ויתורים רבים למשטר, והביעה את נכונותה לעבוד בפיקודו על פי הסכם בין שני הצדדים, אך המשטר סירב בכל תוקף לעשות ויתורים כלשהם, ורוסיה התעלמה מהצעות ה-PYD, והיא לא מילאה את תפקידה כמתווך בין שני הצדדים.

המקור ציין ל-BasNews כי המשטר הסורי, במהלך הפגישה, ראה את עצמו כמנצח, ומחייב את הצד המובס להחזיר את כל האזורים שבשליטתו.

נראה כי המשטר הסורי מהמר על כך שארה”C תסיג את גוחות ממזרח סוריה כך שההשתלטות שוב על האזור תצליח ולכן לא צריך לעשות שום הנחות לאף גורם.

קרדיט: בלדי ניוז ורשתות חברתיות