מקור סורי: פרטים חדשים על האתרים האיראנים שישראל תקפה אמש ממערב לדמשק

בלילה שבין שלישי לרביעי פתחו מטוסים ישראלים בסדרת תקיפות אוויריות נגד שני אתרים השייכים למיליציות איראניות באזור הכפרי המערבי של דמשק.

 

מקור יודע דבר אמר לאתר “סוריה טי וי” כי המטוסים הישראליים תקפו אתר השייך ל”משמרות המהפכה האיראנים” בתוך חטיבה 75, הממוקם בפאתי העיירה אלמקיליבה – المقيليبة, ממערב לדמשק, ב-2 גלי תקיפה עוקבים.

המקור הוסיף כי התקיפה גרמה שריפה, ב-2 נקודות נפרדות בתוך החטיבה, שנמשכה למעלה משעה, ולאחריה אותרה תנועה כבדה של אמבולנסים ורכבי כיבוי באזור.

המקור הסביר כי חטיבה 75 המותקפת היא חטיבת הגנה אווירית “עצמאית” הכפופה ישירות למשרד ההגנה הסורי, ללא זיקה צבאית לאף דיוויזיה בצבא המשטר.

הוא ציין כי המטוסים הישראלים תקפו גם אתר אחר השייך למיליציות האיראניות בתוך מרכז ההדרכה של דיוויזיה 10, השוכן בפאתיה הצפוניים של העיר קטנא, ב-2 גלי תקיפה, והדגיש כי אובחנה תנועה של אמבולנסים בין אזור התקיפה לבית החולים “אלחקמה” בקטנא, מה שמצביע על פציעות בקרב החיילים שהיו באתר.

הגנה אווירית מיירטת טיל בשמי דמשק

מקורות מקומיים אמרו לאתר סוריה טי וי כי קולות הפיצוצים שנשמעו בדמשק נגרמו על ידי טילי הנ”מ ששוגרו על ידי היחידות הצבאיות הפרוסות בסביבתה, בניסיון ליירט את הטילים הישראליים.

המקורות ציינו כי במהלך התקיפה נשמע קול חזק על ידי תושבי דמשק, שנגרם מיירוט טיל ישראלי סמוך למרכז המחקר המדעי בשכונת ברזה, מצפון לבירה דמשק.

על פי המקורות, ההגנה האווירית של המשטר הסורי, הפרוסה בסביבת דמשק, ניסתה להתעמת עם התקיפות הישראליות, ובמיוחד מערכות ההגנה האווירית המוצבות בג’בל קסיון, ג’בל אלמנע שליד העיר אל-כיסווה, ופוג’ 549  – “سرايا الصراع”  ליד אזור ג’דיידה ארטוז באזור הכפרי המערבי של דמשק.

קרדיט: סוריה טי וי