הצלב האדום הבינלאומי: 90% מהסורים נמצאים מתחת לקו העוני

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום אמר, ביום רביעי, כי כ-90% מהסורים חיים מתחת לקו העוני, וכי יותר מ-15 מיליון בני אדם זקוקים לסיוע הומניטרי.

בהצהרה שפורסמה באתר הרשמי שלה, הוסיפה הוועדה, “הקהילה הבינלאומית חייבת להתמודד עם האמת הקשה שהמצב בסוריה הוא “בלתי נסבל, וכי לאי פעולה יהיו השלכות חמורות על כל הנוגעים בדבר” .

בנוסף לעוני ולצורך הדחוף בסיוע, ההודעה חשפה כי סכנת קריסת תשתיות חיוניות בסוריה היא סיבה לדאגה מיידית. 

לטענת הוועדה, סנקציות בינלאומיות עצרו את יבוא חלקי החילוף הדרושים לשמירה על תשתית חיונית בערים הגדולות, וזו הסיבה שהניעה את ה-ICRC לקרוא לחריגה במשטר הסנקציות.

רוב מפעלי טיהור המים ניזוקו והם פועלים כעת בהספקים נמוכים, מה שהוביל לירידה מדאיגה בגישה למים ראויים לשתייה במספר אזורים בסוריה.

 

ראוי לציין כי האו”ם הודיע, ביום שלישי, כי הוא נאלץ לקצץ את סיוע המזון שלו לסורים בכמחצית בשל חוסר מימון.

“משבר המימון חסר התקדים בסוריה מאלץ את תכנית המזון העולמית להפחית את סיועה לכ-2.5 מיליון אנשים מתוך כ-5.5 מיליון התלויים בסיוע שמספקת הסוכנות לצרכי המזון הבסיסיים שלהם”, נכתב בהודעת WFP.

“לאחר מיצוי כל האפשרויות במשאבים מוגבלים מאוד, תכנית המזון העולמית החליטה לתעדף את 3 מיליון הסורים שאינם מסוגלים לשרוד משבוע לשבוע ללא סיוע במזון במקום להמשיך לסייע ל-5.5 מיליון בני אדם ולדלדל לחלוטין את סיוע המזון עד אוקטובר 2023”.

סוריה עומדת לצאת ממלחמה עקובה מדם בת 12 שנים, שהרגה חצי מיליון בני אדם, עקרה מיליונים והרסה את המדינה.

מגיפת קוביד-19 החמירה את המצב והכניסה את המדינה למשבר כלכלי חמור, על רקע עליית מחירים חדה בעולם, ולאחריה רעידת אדמה הרסנית שפגעה, ב-6 בפברואר, באזורים בצפון סוריה ובדרום טורקיה.

בהקשר זה נאמר בהודעת “הצלב האדום” כי מצב זה אילץ קהילות פגיעות להתמודד “בנוסף לסכסוך ולרעידת האדמה האחרונה, גם בהיפר-אינפלציה, מיתון כלכלי, קריסת שירותי בריאות ציבוריים והרס בתים”.

קרדיט: אלחורה