אסד ביצע בחודשים האחרונים שינויים גדולים במבנה הצבא. פרטים

בניסיון לחזק את משטרו נוכח המשבר העמוק העובר על סוריה, ביצע בשאר אל-אסד במהלך החודשים האחרונים שינויים גדולים במבנה כוחותיו, שנועדו להשאיר במערכת את הנאמנים לו ולהרחיק את אלו המהווים סכנה פוטנציאלית לשלטונו , כך נחשף על ידי צוות מכון המחקר המשותף לנאט”ו וארה”ב.

מדו”ח המכון עולה כי מסמך הקידום האחרון של צבא סוריה, שהוצא בתחילת השנה, כלל 30 קצינים מהצבא והמודיעין, וכלל מפקדי דיביזיות, חטיבות וגדודים בנפות שונות, בעיקר בדרעא, אידליב וחומס. , אך רק שניים מהשמות של הקצינים שקודמו בתפקיד  נכללים ברשימות הסנקציות של מדינות המערב, והם מפקד דיוויזיית המשימות המיוחדות ה-25, סוהיל אל-חסן (הטייגר), ומפקד דיוויזיה 30 משמר הרפובליקה, סאלח אל עבדאללה, ששניהם קודמו לדרגת אלוף, בנוסף למינוי האלוף עלי עבדאללה איוב לתפקיד שר ההגנה, שהשתתף בדיכוי הפגנות הקוראות לדמוקרטיה ב-2011, הוביל מספר קרבות נגד האזורים שנכבשו על ידי המורדים.

אנליסטים מאמינים כי השינויים הללו  בשורות הצבא נועדו להרחיק כל מי שיש לגביו ספקות אם הוא נאמן לאסד, ולצמצם את השפעתם של כמה קצינים משפיעים, כמו ראש ענף המודיעין של חיל האוויר, ג’מיל אל-חסן. כמו כן השינויים בפיקוד הבכיר נועדו לחדש את מבנה הצבא כך שיתאים לאופי המלחמה בסוריה.

בשאר אל-אסד מנסה לבצע את השינויים הללו בצבא סוריה כדי להפגין את כוחו, ולשמור על סמכותו בנסיבות הקשות של סוריה, אך ייתכן שהשינויים הללו לא יספיקו כדי להציל את משטרו מקריסה, מסיבות כלכליות והומניטריות.

המשבר ממנו סובל העם הסורי עדיין נמשך, וחברי הקהילה הבינלאומית עדיין קוראים לפתרון מדיני שיסיים את המלחמה ויגשים את שאיפות הסורים.

הערה ברקע הכתבה: האלוף סוהיל אלחסן הועלה לדרגת אלוף בניגוד לרצונו של אסד ובעקבות דרישה רוסית נחרצת לבצע את הקידום. אלחסן הוא היום הקצין הסורי הבכיר ביותר בצבא סוריה הנאמן לרוסים וממלא באדיקות את פקודותיהם ואף שולח את חייליו לשדות הקרב באוקראינה.

בשאר אל-אסד עושה מניפולציות על הקמת הצבא כדי לעקוף את הסנקציות האמריקאיות

קרדיט: סוריה טי וי