דיווחים: ישראל תקפה בסוריה מטרות איראניות ושל חיזבאללה. עדכונים ומצגת

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה, מעט לפני חצות של יום שני, כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הגיבו לתוקפנות ישראלית שתקפה מספר אתרים בסביבת דמשק, ואישרה כי חלק מהטילים ששוגרו במהלך תקיפה זאת הופלו.
גורם צבאי אמר לסוכנות: "בערך בשעה 23:45 בערב, 28-5-2023, ביצע האויב הישראלי תוקפנות אווירית מכיוון הגולן , תוך התמקדות על כמה נקודות בסביבת דמשק".

 

 

"ההגנה האווירית שלנו יירטה את טילי התוקפנות והפילה חלק מהם, והאבידות הוגבלו לנזקים בחומר בלבד", הוסיף.

 

לא עבר זמן רב מתחילת התקיפה והחלו להגיע מידע אודות המטרות שהותקפו והן רבות ומגוונות ורובם משתייכים לחיזבאללה ולמיליציות האיראניות הפועלות במרחב דמשק.
ישראל תקפה הערב, בין יתר המטרות,  אתר צבאי של חיזבאללה באזור הנקרא "חפיר אלפוקה" לא הרחק מאלקטייפה מצפון לדמשק . באזור זה נמצאות חטיבות הסקאד האסטרטגיות של צבא סוריה המעניקה גם לחיזבאללה טילים שכאלו המסוגלים להגיע לכל נקודה בישראל .  ככל הנראה הותקף מחסן טילים כבדים השייכים לחיזבאללה או היו מיועדים להעברה ללבנון . בהחלט מטרה ראויה.
هجوم إسرائيلي جديد يستهدف دمشق.. والنظام يعلن التصدي له
כמו כן ישראל תקפה הערב אתר מעניין נוסף ב"אלהאמה" , פרבר של דמשק ליד ג'ומראייה שם נמצא מכון מחקר ופיתוח אמצעי לחימה שבשליטת איראן . אפשר ותוצרי המכון אוחסנו באתר אלהאמה . מה שנקרא קיצוץ יכולות .
יש לציין כי האת המותקף בפרבר אלהאמה נמצא ליד ואדי ברדה (סמוך לגבול לבנון) שם ישנה פעילות אינטנסיבית משותפת לחיזבאללה ואיראן . הפצצת אתרים הנמצאים בשליטה מלאה ומוחלטת של חיזבאללה שולח מסר מהדהד להצהרות הסרק של נאסראללה שישראל לא קובעת אלא רק הוא קובע מתי תהיה מלחמה בין 2 הצדדים .
תמונה
קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות
אז מה היה לנו הערב…..  הותקפו המטרות הבאות :
– מחסנים כנראה של נשק איראני בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק.
– מחסני נשק איראני בשכונת אלסיידה אלזינב מדרום לדמשק.
– מחסני טילים בליסטיים כבדים במתקן של חיזבאללה בחפיר אלפוקה.
– מתקן מחקר או מחסן תוצרי מכון מחקר בפרבר של דמשק הנקרא אלהאמה.
האם התקיפות הישראליות מספיקות כדי להרתיע את איראן מלהמשיך להתבסס בסוריה בכלל וליד גבול ישראל בפרט ? לא בטוח .מה שכן, זה שולח מסר ברור לאיראן ולחיזבאללה שהיא לא תפסיק לפעול ולסכל את כוונות האיראנים ומיליציית הפרוקסי שלה.
המטרות שהותקפו הערב בשטח סוריה:

מצגת התקיפה