האזנות לגורמים אוקראינים חשפה אפשרות שהם מאחורי התקיפה על הקרמלין

רשת סי אן אן דיווחה , תוך ציטוט של מקורות עלומים המכירים את המודיעין, כי גורמי מודיעין אמריקאים יירטו שיחות בין בכירים אוקראינים המאשימים זה את זה במתקפת המל"ט על הקרמלין מוקדם יותר החודש.

היירוטים שמבוצעים על ידי גורמי מקצוע אמריקאים כוללים אנשי צבא ואנשי מודיעין בקייב, המשערים כי כוחות מבצעים מיוחדים אוקראינים ביצעו את הפעולה.

לפי הרשת האמריקאית, המידע הזה תרם לכך שארצות הברית הגיעה להערכה חדשה לפיה ייתכן שגורמים אוקראינים אחראים לניסיון הפיגוע.

אוקראינה הכחישה שביצעה את מתקפת המל"ט על בניין הקרמלין מוקדם יותר החודש, בפעולה שלפי רוסיה הגיעה "בניסיון לרצוח את הנשיא ולדימיר פוטין".

בזמנו, מיכאילו פודוליאק, יועצו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, אמר לכתבים: "ברור שלאוקראינה אין שום קשר להתקפות המל"טים על הקרמלין", והוסיף כי ההאשמות הרוסיות מטרתן "להוציא לפועל מתקפת טרור בקנה מידה גדול על אוקראינה".

זלנסקי גם אישר כי ארצו לא תקפה את הקרמלין, שרוסיה הכריזה כי הצליחה לסכלה. 

"לא תקפנו את פוטין. אנחנו משאירים את זה לבית המשפט. אנחנו נלחמים על אדמותינו ומגנים על הכפרים והערים שלנו", אמר זלנסקי במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתיו במדינות צפון אירופה בהלסינקי.

 

עם זאת, ארצות הברית לא הצליחה להגיע למסקנה סופית לגבי מי היה אחראי לפיגוע, מכיוון שההערכות נותרו באמינות נמוכה לגבי אחריותה של קבוצה אוקראינית לאירוע.

פקידים אמריקאים גם עדיין מאמינים שאין זה סביר שבכירי ממשל באוקראינה, כולל הנשיא זלנסקי, הורו על המתקפה או שהיה להם ידע מוקדם עליה.

הערכות של דיווחי המודיעין של ארה"ב לאחרונה מצביעות על כך שבכירים רוסים העלו השערות פרטיות שאוקראינה עומדת מאחורי המתקפה וכן האשימו אותה בפומבי, מה שהוביל בכירים אמריקאים להאמין שהמבצע כנראה לא היה פרובוקציה של מוסקבה כדי לתת לרוסיה תירוץ להסלים את מלחמתה באוקראינה.

מקור המכיר את המודיעין אמר ל-CNN כי הקרמלין ביצע כמה שינויים בביטחון הפנים בתגובה למתקפה, אך סירב להיכנס לפרטים. 

לאחר המתקפה, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי ההגנה האווירית של הבירה הרוסית תוגברה.

המקורות אמרו לרשת האמריקאית שהמל"טים שפגעו בקרמלין נראו קטנים ובעלי מטען קטן יחסית, וזו כנראה הסיבה שההגנה האווירית הרוסית לא שיגרה טילים. 

לא ברור אם למל"טים ה"קטנים" הללו יש מספיק טווח כדי לטוס משטח אוקראינה למוסקבה.

أين كان بوتين عند وقوع الهجوم على الكرملين؟ - YouTube

קרדיט: אלחורה