חבר פרלמנט איראני: המוסד היחיד שבו שיעור הילודה עלה הוא משמרות המהפכה

ראש ועדת "חוק הגנת המשפחה והנוער" של המועצה האיסלאמית של איראן מתח ביקורת על "שיעור הפריון הנמוך" באיראן ואמר כי רק בקרב כוחות הצבא יש יותר לידות.

לפי סוכנות הידיעות "תסנים", אמיר חוסיין בנקיפור אמר ביום ראשון, 31 במאי: "הארגון היחיד שהגדיל את שיעור הנישואים ואת מספר הלידות הוא משמרות המהפכה".

מבלי להתייחס למספר שיעורי הילודה בקרב משפחות חברי משמרות המהפכה, הוא אמר: "מספר הלידות של עובדי משמרות המהפכה גדל בעוד שאנו רואים ירידה במספר ההריונות בקרב האוכלוסיה".

 

עוד אמר בנקיפור כי שיעור הפריון במדינה אמור לעלות פי 2.5 בחמש השנים הקרובות.

שלטונות הרפובליקה האסלאמית מודאגים מאוד משיעור הפריון במדינה, בעוד שלפי הסטטיסטיקה של הבנק העולמי, שיעור הפריון באיראן עומד על 1.7 ילדים לאישה, שהם רק שתי עשיריות האחוז נמוך מטורקיה וגבוה בעשירית האחוז מגרמניה.

באיראן, בטורקיה ובגרמניה יש כמעט אותה אוכלוסייה. כמו כן, שיעור הפריון באיראן שווה בדיוק לארצות הברית ואף גבוה יותר מבריטניה, הרפובליקה של אזרבייג'ן, ארמניה, רוסיה ואיחוד האמירויות הערביות.

עלי חמינאי, מנהיג הרפובליקה האסלאמית, הוא אחד הממליצים הנחרצים ביותר של הולדת ילדים וקרא לכל הממשלות של העשורים האחרונים להציע פתרונות לסוגיה זו.

5 کشوری که بیشترین کاهش نرخ تولد را دارند | خبرگزاری فارس

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: סוכנות פארס