תמרונים צבאיים ברמה עלובה של חיזבאללה.. וביקורת קשה בקרב הלבנונים

מאות אנשי מיליציה של חיזבאללה ביצעו תמרונים צבאיים נרחבים בדרום לבנון, שעל פי הסרטונים שפורסמו הם הפגינו בהם רמה חיילות עלובה, באמצעות טילים, מקלעים ואפילו טנקים.

היום, ראשון, הפגינו רעולי הפנים את כוחם, ביצעו תרגילים צבאיים המדמים תקיפה קרקעית, כשהם נושאים טילים על כתפיהם, בעוד דגלי חיזבאללה הצהובים מתנופפים לצדם.

 

אלא שאותן מראות שהגיעו ביום השנה לשחרור הדרום מהישראלים, עלו בקנה אחד גם עם תזמון רגיש פנימי וחיצוני, במיוחד לאור המתיחות שפרצה לפני מספר שבועות בין ישראל לעזה.

פגע ביוקרתה של המדינה

הדבר גרם לבנונים רבים לפתוח בגל ביקורת על חיזבאללה, בעיקר ברשתות החברתיות, בהתחשב בכך שהיא שוב פוגעת ביוקרתה של המדינה ובעקרון בלעדיות הנשק רק בידי הצבא.

בעוד שאחרים ראו בכך מסר מאיים והבטחה ש"הנשק שאינו לגיטימי" יישאר, על אפם ועל חמתם של לבנונים רבים.

במיוחד מאחר שראש המועצה הפועלת של חיזבאללה, האשם ספידין, הדגיש בתום התמרונים כי "הנשק יישאר עד השגת ניצחון מוחלט", בהתחשב בכך: "המסר שאני רוצה להעביר לישראל הוא שחיזבאללה לא התעייף ולא נסוג למרות כל הלחצים הפוליטיים והכלכליים".

לפני מספר ימים הודיע ​​חיזבאללה כי תמרונים אלו יתבצעו בעיירה ערמת'א שבדרום המדינה, בתוך מחנה השייך לו, בתמרונים היו עדים לסימולציה של תקיפה בשטח ישראל, תצוגת כלי רכב צבאיים ומשגרי טילים  לטווחים בינוני וארוך.

ראוי לציין כי אלפי לבנונים, מאז מלחמת יולי שפתחה ישראל נגד לבנון ב-2006, הפנו יותר ויותר ביקורת חריפה כלפי חיזבאללה הממומנת על ידי איראן, במיוחד לאחר שמנהיגה, חסן נסראללה, הכריז שאם הוא היה יודע שהתגובה הישראלית תהיה בסדר גודל כזה כשחטף שני חיילים בגבול לבנון-ישראל הוא לא היה מתחיל אפילו בפעולה.

משפט שהפך לסיסמה מפורסמת להעברת ביקורת על חיזבאללה במדינה השקועה במשבר הכלכלי החמור ביותר מזה 3 שנים. (קרדיט: אלערביה)