WSJ: ארה"ב תכננה מצור אווירי על הכוחות הרוסים בסוריה ומצרים סיכלה זאת

הוול סטריט ג'ורנל חשף כי צבא ארה"ב ניסהף כסיוע לאוקראינה, "לחנוק" את הכוחות הרוסיים בסוריה על ידי ניתוק נתיב האספקה מהאוויר לרוסיה וממנה, אך מצרים סיכלה את התוכנית הזו למרות דרישות הפנטגון. 

העיתון האמריקני אמר בדיווח כי ארה"ב ואוקראינה שכנעו מדינות, כולל טורקיה, ירדן ועיראק, לנתק את נתיב הגעתם של לפחות כמה מטוסים צבאיים רוסיים בשנה שעברה לאחר הפלישה לאוקראינה, ולאלץ את המטוסים הרוסים לטוס 2,000 מייל נוספים, הארכת הדרך בחמש שעות נוספות ,להגיע לבסיסים האסטרטגיים שלה בסוריה.

אבל מצרים אפשרה את הטיסות הרוסיות, והעניקה להם נתיב עקיף שאיפשר העברת נשק לאוקראינה מסוריה.

העיתון ציטט גורמים אמריקאים ומצריים המאשרים כי כמה בכירים אמריקאים ביקשו ממצרים בפברואר ומרץ לסגור את המרחב האווירי שלה בפני הצבא הרוסי, צעד שימנע למעשה גישה אווירית לסוריה. הגורמים אמרו כי מצרים לא הגיבה לבקשה והמשיך לאפשר טיסות רוסיות.

 

אלף מיילים נוספים

כתוצאה מכך שטורקיה, ירדן, עיראק ויוון מנעו ממטוסים רוסיים לטוס במרחב האווירי שלהן, טסים כעת מטוסים רוסיים מעל הים הכספי, לאחר מכן איראן וסעודיה, ולאחר מכן למצרים וכל הדרך לסוריה על פני הים הים התיכון, מה שמוסיף 2,000 מייל לטיסה שלוקחת יותר משש שעות טיסה, בעוד שפעם זה לקח פחות משעתיים. 

על פי יומני טיסות, לפחות שבע טיסות צבאיות רוסיות יצאו לסוריה וממנה בתקופה של כמעט שבועיים בין סוף אפריל לתחילת מאי.

כמו כן, באפריל, הרישומים מראים לפחות שתי טיסות של אנטונוב N-124 שיכול לשאת טנקים וכלי רכב מדרום רוסיה לסוריה לפני שחזרו לאזור הים השחור בדרום רוסיה, ליד חצי האי קרים הכבושה באוקראינה.

אנליסטים צבאיים הביעו את אמונתם שלרוסיה יש מלאי תחמושת, רכבי סער, הגנה אווירית, חלקי חילוף וכוח אדם בסוריה שעשויים להועיל במלחמה באוקראינה.

מתיו פולג, עמית יועץ בצוות החשיבה של בית צ'טהאם ומומחה למלחמה ברוסיה ולתעשייה הצבאית במדינה, כינה את דרך הפעולה הרוסית – "התאמה טקטית", ואמר: "הרוסים כנראה מושכים ציוד מכל מקום. ראינו פעולות דומות והיגיון דומה בכל המחוזות הצבאיים של רוסיה שם הם משתמשים במסד נתונים של מה שיש להם בכל זמן נתון".

מסמכים שהודלפו חשפו באפריל האחרון כי הנשיא המצרי מתכונן לספק בחשאי לרוסיה 40,000 רקטות, בנוסף לפגזי ארטילריה ואבק שריפה, לפי מסמך שראה הוושינגטון פוסט.

كيفية العمل مع روسيا في سوريا

קרדיט: אוריינט ניוז  קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי