ארה"ב: רוסיה מעוניינת לקנות עוד מל"טים מאיראן עקב דלדול המלאי אצלה

גורם בכיר בבית הלבן הודיע ​​ביום שני, 15 במאי, כי קיימות עדויות נוספות ל"שיתוף פעולה צבאי חסר תקדים" בין איראן לרוסיה, וכי מוסקבה מעוניינת לרכוש מל"טים נוספים מטהראן.

ג'ון קירבי, מתאם המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמר במסיבת עיתונאים כי רוסיה מנסה כעת לקנות מל"טים חדשים מטהראן לאחר שהשתמשה ברוב 400 המל"טים המתאבדים מדגם שאהיד שרכשה בעבר מאיראן.

לדבריו, יש כמה סיבות להאמין שרוסיה תשתמש במל"טים הללו כדי לתקוף מטרות בשטח אוקראינה.

ההצהרה של ג'ון קירבי היא אישור להצהרה של נשיא אוקראינה לפני יומיים בהקשר זה.

گزارشی از فروش پهپادهای ایرانی به روسیه/ سلاح جدید و مرگبار پوتین/ پهپادهای  تهاجمی ایران چگونه

 

ב-13 במאי, וולודימיר זלנסקי, בתחילת נסיעתו הראשונה לכמה מדינות מערב אירופה לאחר התקפת רוסיה על אוקראינה, אמר: "בזכות הסנקציות, מספר הטילים שהם (הרוסים) מייצרים ירד כמה פעמים, אבל ישנם אתגרים כמו איראן ששוב, מכרו להם (לרוסים) יותר מאלף רחפנים וכלי נשק אחרים".

מר זלנסקי הוסיף כי הוא מדבר אך ורק על סמך "מידע מדויק". הוא הצהיר כי רוסיה השתמשה באותו נשק שקיבלה מאיראן בשנה האחרונה כדי להרוג את תושבי אוקראינה ולפגוע בתשתית של המדינה.

עלי חמינאי, מנהיג הרפובליקה האסלאמית, אמר בנאום במשהד ביום השני של אפריל השנה: "אנו מצהירים במפורש על תמיכתנו בחזית ההתנגדות ודוחים מכל וכל את ההשתתפות במלחמה באוקראינה". הם טענו בכזב שאיראן השתתפה במלחמה באוקראינה; אין דבר כזה בכלל".

לאחר תחילת המתקפה על אוקראינה, הבינה רוסיה שמטרותיה בתחום השליטה במדינה זו והפלת הממשלה השלטת בקייב לא יושגו במהירות, הבינה את הצורך שלה בנשק ואת שיתוף הפעולה הצבאי והאזרחי המורחב בין רוסיה לאיראן.

במקביל, רוסיה ניסתה לקנות ציוד צבאי ממדינות אחרות כמו הודו, סין ובעלות בריתה לשעבר ברפובליקות הסובייטיות לשעבר.

روسیه به‌دنبال کدام پهپاد ایران است؟ - روزنامه هم‌میهن

קרדיט: תסנים

 

בשבוע שעבר התקיים ויכוח עז בפרלמנט הדרום אפריקאי על שליחת ספינה הנושאת נשק לרוסיה, וארה"ב מתחה ביקורת גלויה על ממשלת דרום אפריקה.

מתאם התקשורת האסטרטגי של מועצת הביטחון של הבית הלבן אמר ביום שני כי שיתוף הפעולה הצבאי בין איראן לרוסיה "מזיק לאוקראינה, לאזור ולקהילה הבינלאומית".

לדבריו, וושינגטון מחפשת דרכים להטיל סנקציות נוספות על איראן ורוסיה לאחר התייעצות עם האו"ם ובעלות בריתה.

מר קירבי הצהיר כי האינטראקציות בין טהראן למוסקבה הן "דו-צדדיות" ו"מלאות" ואיראן מחפשת גם רכישות צבאיות נוספות מרוסיה, כולל מסוקי תקיפה, מכ"מים ומטוסי אימון קרב מסוג "יק-130".

כזכור איראן אישרה את החוזה לרכישת מטוס הקרב סוחוי-35 מרוסיה, אמר ג'ון קירבי וכי שווי העסקאות הללו הוא מיליארדי דולרים.

מספר כלי תקשורת בטהרן דיווחו בימים האחרונים כי מטוסי הקרב הרוסיים הראשונים של סוחוי-35 יגיעו לאיראן בימים הקרובים.

שהריאר היידרי, חבר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של הפרלמנט, אמר לפני חודשיים כי מטוסי הקרב הללו ייכנסו למדינה בתחילת השנה הבאה. הוא הוסיף כי איראן תקבל מרוסיה גם מערכות הגנה אווירית, טילים ומסוקים, אך הוא לא הרחיב על כך.

رزمایش پهپادی ارتش آغاز شد- اخبار نظامی | دفاعی | امنیتی - اخبار سیاسی  تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: תסנים ניוז