האוויל השיעי התורן- חזאלי: המוסד רצח את האימאם עלי (בשנת 661 לספירה)

סערה של מחלוקת וסרקזם בו זמנית, שגרם מנהיג מיליציית "עצאא'ב אהל אלחק" , קאיס חזאלי (عصائب أهل الحق) בקרב העיראקים, לאחר שהאשים את המוסד הישראלי בהריגת האימאם עלי בן אבי טאליב.

עלי בן אבי טאלב (בערביתعلي بن ابي‌ طالب, נכתב לעיתים גם: עלי אבן אבו טאלב599 (600) – 661 לערך) היה בן דודו וחתנו של מוחמד דרך בתו פאטמה, ומראשוני המוסלמים.

עבור הסונים עלי היה האחרון במניין הראשידון, ארבעת הח'ליפים הראשונים אשר קיבלו את ההנהגה לאחר מות מוחמד. עבור השיעים לעומת זאת, עלי הוא השני בחשיבותו באסלאם. לתפיסתם, הוא האימאם הלגיטימי הראשון שהגיע לאחר מוחמד, ורואים בו ובצאצאיו כממשיכי דרכו החוקיים של מוחמד, כולם חברי אהל אל-בית, ביתו של מוחמד. מחלוקת זו סביב ירושת ההנהגה היא שהביאה לפיצול האומה (הקהילה המוסלמית) לשיעה ולסונה.

 

עיראקים רבים הפיצו ברשתות החברתיות במהלך השעות האחרונות סרטון של חזאלי מדבר במהלך הרצאה על "אימאם עלי", בטענה ש"בעלי הדגלים האדומים והמוסד הישראלי עומדים מאחורי חיסולו".

הצהרות אלו עוררו תגובות עוקצניות רבות, והיו אף כאלו שהזכירו לאיש שהמוסד ומדינת ישראל כולה לא היו קיימים בתקופה ההיא.

"מוצא הודי"

היו כאלו שטענו שחזאלי לא יודע מה הוא אומר ואף הזכירו לאחרים את הצהרותיו בעבר בהן טען כי נשיא עיראק לשעבר סדאם חוסיין הוא ממוצא הודי!

זו לא הפעם הראשונה שחזאלי מעורר מחלוקת. כשהוא עורר גל של ביקורת בקרב העיראקים בסוף החודש שעבר (אפריל), כשטען במהלך דרשת התפילה של עיד אל-פיטר שהניתוח הגנטי (DNA) של סדאם חוסיין הוכיח שהוא מהודו.

בשנת 2017 פרסם המגזין "אל-שבקה", המזוהה עם התקשורת הממלכתית הרשמית בעיראק, תחקיר על מוצאו של סדאם, וטען כי בדיקה גנטית הוכיחה כי הוא שייך לשושלת "L" שהתפשטה בדרום אסיה, במיוחד בפקיסטן, הודו, טג'יקיסטן, בלוצ'יסטן, איראן ואפגניסטן, ובמידה פחותה ברחבי המזרח התיכון.

עם זאת, מחקר זה לא הזכיר בזמנו כיצד הושגה תוצאה זו, והוא גם לא התייחס למקור מדעי המאשר את הטענות הללו.

קרדיט לתמונה: אלערביה