מפולת בהתהוות? בריחת חטיבה רוסית מפאתי באחמוט שבאוקראינה

ראש יחידה צבאית אוקראינית המעורבת הקרבות עם הכוחות הרוסים בבאחמוט אומר שחלק מחטיבה צבאית רוסית הנלחמת באזור "הושמד" ושאר החיילים נמלטו או נלכדו.

אחד ממייסדי "גדוד אזוב" הודיע ​​בסרטון שפורסם ביום רביעי, 10 במאי, כי גדודיו "הביסו" חטיבה רוסית.

אנדריי בילצקי אמר בהקשר זה: "למעשה הושמדו יחידות 6 ו-7, גף המודיעין ומספר רב של כלי רכב קרביים של חטיבה זו, וגם חלק ניכר מלוחמיה נלכדו".

חטיבה של צבא רוסי מורכבת בדרך כלל מכמה אלפי חיילים.

 

גדוד אזוב, שהוקם ב-2014 בהשתתפות אנשי מיליציה אוקראינים והשתלב בצבא האוקראיני, ידוע כקבוצה לאומנית וימין קיצוני, ורוסיה כללה אותו ברשימת קבוצות הטרור .

ראש מיליציית וגנר, חברה צבאית פרטית רוסית המספקת שרותי לחימה פרטיים למדינות, מתח ביקורת חריפה על משרד ההגנה הרוסי ואמר אתמול כי יחידות הצבא הרוסי עזבו את עמדותיהן בחלק מהעיר באחמוט באוקראינה וברחו.

קבוצתו של וגנר מובילה את המערכה הרוסית לכיבוש באחמוט מאז השנה שעברה, אך לא הצליחה להביס את הכוחות האוקראינים שעדיין מחזיקים במערב העיר .

 

באחמוט, מרכז תחבורה מרכזי באזור דונייצק, היה האתר בו נערכו כמה מהקרבות האינטנסיביים ביותר בחודשים האחרונים, כאשר שני הצדדים סופגים אבדות כבדות בקרבות על העיר .

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמר ב-11 במאי כי על פי הערכות המודיעין של סוכנויות ביטחון אמריקאיות, יותר מ-20,000 חיילים רוסים נהרגו בתקופה זו, ומחצית מהאבדות הן משורות מיליציית שכירי החרב של וגנר.

השלטונות הרוסיים טרם הגיבו לידיעה על בריחת כוחות מקרב הצבא שלהם מבאחמוט. גם שלטונות אוקראינה הצהירו, רק בהקשר זה, כי לרוסיה הייתה "מתקפה לא מוצלחת" בעיר באחמוט.

רויטרס וכלי תקשורת מהימנים אחרים לא הצליחו לאשר ידיעה זאת באופן עצמאי. ( קרדיט: רדיו פרדה)

 

הערה ברקע הכתבה: יש לציין כי כל המפולת הזאת בשורות צבא רוסיה מתרחשת עוד בטרם החלה האופנסיבה האוקראינית המובטחת שאמורה לצאת לפועל בזמן הקרוב מתי שמזג האוויר הקשה והקר ייסוג מהאזור והאביב יחל. רוסיה מצדה כבר החלה במתקפות אוויריות אינטנסיביות בניסיון לשבש את ההכנות לקראת אופנסיבת האביב של צבא אוקראינה שמטרתו לדחוק את הצבא הרוסי מכל אדמות אוקראינה.

ارتش روسیه به ۲۵ کیلومتری کی‌یف رسید/زلنسکی: ناتو شهامت ندارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

קרדיט לתמונה: מאהר ניוז