חיסול צמרת הג'יהאד האיסלאמי – פרטים נוספים

במתקפה מתוזמנת בהשתתפות 40 כלי טיס,  חוסלו הלילה שלושה בכירים בצמרת הג'יהאד האיסלאמי והותקפו מטרות איכות של הארגון לאורך הרצועה.

בישראל מדווחים כי ההחלטה לצאת למבצע הגיעה לאחר סבב המהלומות בשבוע שעבר, והמתינה להזדמנות מבצעית.

ע"פ מקור פלסטיני יודע דבר, עוד קודם המבצע תכננו הבכירים להגיע למצרים לסבב שיחות עם ישראל. לטענת המקור, החיסול התבצע בשעה שהבכירים הגיעו להיפרד מבני משפחותיהם.

ואלו הם הבכירים שחוסלו הלילה:

1. ג'האד ע'נאם (הבכיר במסכה) – מזכיר המועצה הצבאית של הגא"פ, ובין האנשים הותיקים ביותר בארגון. במסגרת תפקידו הוציא לפועל מספר פיגועים ובהם הפיגוע בו נרצחו טלי חתואל ובנותיה זכרם לברכה. כמו שסיפרנו לכם בשנה שעברה, ע'נאם כיהן בעבר כממ"ר דרום הרצועה ונעלם בשנתיים האחרונות מהמרקע. בישראל מדווחים כי ע'נאם המשיך בפעילותו בארגון ומונה לאחראי על התיאום והעברות הכספים והאמל"ח בין הגא"פ לחמאס. ע"פ מקורות פלסטינים, ע'נאם חוסל יחד עם רעייתו בביתו שבנפת רפיח, זאת לאחר שניצל מארבע ניסיונות חיסול נוספים לאורך השנים האחרונות, שהביאו לקטיעת רגליו.

2. ח'ליל בהאתיני – ממ"ר צפון הרצועה ובין המפקדים הבולטים ביותר בארגון. כמו שפירטנו בעבר, בהאתיני סומן מגיל צעיר להנהגה ועבר הכשרה מתאימה לכך באיראן. שמו של בהאתיני עלה לראשונה לכותרות בדצמבר 2019, אז דווח כי הוא הורה לשגר רקטה לאשקלון במהלך כנס בחירות של ראש הממשלה נתניהו בעיר. עם שובו של נתניהו לבמה, נאמר המשפט הבא: "ההוא שירה בפעם הקודמת כבר לא איתנו, מי שירה עכשיו שיארוז את החפצים".
מאז אותו אירוע התקדם בהאתיני בשרשרת הפיקוד. באוגוסט האחרון הוא אף מונה לממ"ר צפון הרצועה, לאחר חיסולו של תיסיר ג'עברי במבצע "עלות השחר". ע"פ הדיווחים בישראל, בהאתיני הוא מי שעמד מאחורי סבב ההסלמה בשבוע שעבר ומאחורי מתווי פיגועים בגדר המערכת שלא יצאו אל הפועל.

3. טארק עז אלדין – שימש כדובר הג'יהאד האיסלאמי בגדה, כאשר במסגרת תפקידו הכווין והוציא אל הפועל פיגועי טרור ביהודה ושומרון. ע"פ הדיווחים בישראל, לעז אלדין היה קשר ישיר בין שלוחת הארגון ביו"ש לבין הזרוע הצבאית ברצועה וכך היה אמון על העברת הכספים בין השלוחות.

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח'אבראת  קרדיט לתמונה: אלעדסה