האם בינה מלאכותית יכולה להחליף את הרופא האמיתי?

Sky News כותב: כמעט לא עובר יום שאנחנו לא חוזרים לדון בנושאי בינה מלאכותית לאור התפשטותה ההולכת וגוברת וההילה הגדולה העוטפת אותה.

האם תוכל הבינה המלאכותית להחליף את הרופא האמיתי?, שאלה שעשויה להיות שנויה במחלוקת בין תומכים ומתנגדים, במיוחד לאחר שמחקר אמריקאי שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת קליפורניה הגיע למסקנה כי בינה מלאכותית מספקת תשובות באיכות גבוהה למטופלים, אפילו יותר מרופאים אמיתיים. 

המחקר השווה תגובות כתובות של רופאים לאלה של ChatGPT על פניות בנושאי בריאות בעולם האמיתי כדי לראות אילו היו איכותיות יותר, מדויקות יותר ומהירות יותר.

הערכה של פאנל של אנשי מקצוע בתחום הבריאות מצאה שתגובות ChatGPT היו טובות יותר ב-79 אחוז, מבחינת מהירות התגובה, ודירגו אותה גבוה יותר מבחינת מידע שסופק שעוזר למטופל להבין את מצבו.

עם זאת, למרות התוצאות הללו, דיווחים אחרים מזהירים מפני הסתמכות על צ'אטבוטים המצוידים בטכנולוגית בינה מלאכותית בתחום הבריאות.

בהקשר זה, היועץ האזורי למודעות לבריאות בפדרציה הבינלאומית למלחמה בשחפת ומחלות ריאות, יועץ לשעבר של ארגון הבריאות העולמי, ד"רואיל ספוואט אמר כי לכל המצאה יש את היתרונות והחסרונות של הבינה המלאכותית אך זה הולך ונהיה יותר מדויק".

הוא הוסיף, "ב-GPT Chat, קל לגשת למחקר מדויק ולפרטיו, מה שעלול להוביל להונאה".
לדבריו, "לא יהיה תחליף למבט האנושי, ולא משנה כמה מתקדמים המכשירים והאבחונים יהיו. הגורם האנושי חשוב מאוד ולא ניתן להחליפו".
Doc-P-1063296-638188087093536063.jpg
קרדיט: רשתות חברתיות