דיווחים: ישראל תקפה מטרות איראניות בצפון סוריה. עדכונים

קצת לפני חצות, היום ,  דיווחו מקורות סורים כי מטוסים ישראלים שטסו בשמי חאלב תקפו מספר מטרות באזור.

על פי הדיווחים הותקפו מסלולי שדה התעופה הבין לאומי של העיר חאלב  והם הוצאו משימוש. כתוצאה מהפצצה זאת השדה יצא משימוש ואין בו כרגע פעילות אווירית.

 

כמו כן תקפה ישראל את קומפלקס המפעלים הצבאיים הסורים מזרחית מחאלב , ליד העיירה א-ספירה. 

בעבר שימושו מפעלים אלו ליצירת נשק כימי והמקום נחשב כאתר הגדול ביותר במזרח התיכון לייצור נשק וחומרי חל"כ.

כיום מתחם המפעלים נמצא בשליטה מלאה של משמרות המהפכה האיראנים ושל חיזבאללה הלבנוני.

את המקום מאבטחים לוחמים מחטיבת אלפטימיון הנאמנה לאיראן. על פי דיווחים של כמה כלי תקשורת סורים בתקיפה הישראלית הערב באזור א-ספירה נהרגו מספר לוחמים מהמיליציה.

אכן קבלת פנים "לוהטת" לנשיא איראן , ראיסי, העומד להגיע מחר לדמשק לביקור רשמי במדינה.

 

עדכונים מאזורי התקיפות בצפון סוריה:

*- מקור ביטחוני סורי: מטוסי הקרב הישראלים החלו את תוקפנותם מהמרחב האווירי של המים הבינלאומיים מול החוף הסורי לכיוון האי קפריסין. – מטוסים ישראלים ירו שני גלי טילים לעבר נמל התעופה הבינלאומי בעיר חאלב, סביבתו ופאתיה המזרחיים של מחוז חאלב. 

*- אתר החדשות "א-ספירה עכשיו" – עכשיו נשמעים פיצוצים ממחסני נשק של מיליציות איראניות בא-ספירה שבאזור הכפרי של מחוז חאלב. כמו כן הותקפו עמדות מיליציית אלפטימיון שבאזור.

תמונה

*- מקורות מקומיים בצפון סוריה מדווחים כי ההפצצה הישראלית כוונה לשדה התעופה הצבאי אלנירב (הנמצא בסמוך לשדה התעופה הבין לאומי של חאלב ולמפעלי התעשייה הצבאית הסורית באזור א-ספירה מזרחית לעיר חאלב. 

*- האינדפנדנט: לפי דיווחים ראשוניים, מטוסי קרב ישראלים ירו 14 טילים לעבר מטרות בשדה התעופה חאלב ובמפעלי משרד הביטחון בא-ספירה, מתוכם 5 טילים פגעו במטרותיהם. מקורות מקומיים בסוריה דיווחו כי שדה התעופה של חאלב הושבת עקב הנזק שנגרם למסלול הנחיתה.

*- מספר רב של בתים אזרחיים ניזוקו באזורי ניראב, מחנה פליטים ניראב, ג'יברין ואל-נקארין באזור המזרחי של מחוז חלב, כתוצאה מעוצמת פיצוץ הטילים ששוגרו לעבר מחסני נשק ואתרי מיליציות איראניות באזור שבקרבת העיר.

*- דיווח: אחד מהאתרים שהותקפו בטילים ישראלים בחאלב היה מפעל לאריזת מצרכי מזון בשוק אל-בכר  שבאלנייראב. המפעל נהרס כליל ושומר הלילה במקום נפצע והועבר לבית חולים. 

*- דיווח סורי: מטוסי קרב ישראליים חצו מעל שטח ירדן לכיוון סוריה וירו טילים מעל המדבר והפציצו את נמל התעופה הבינלאומי של חלב והמפעלים הביטחוניים ליד א-ספירה  בנפת חלב, בצפון סוריה. (כלומר תקפו את המטרות מדרום מזרח ולא משמי הים התיכון כפי שנטען קודם). גרסא זאת היא רק אחת מכמה דעות. אף אחד לא יודע בבירור את מתווה התקיפה. 

תמונה

*- כתב אלערביה: התקיפות הישראליות שכוונו לשדה התעופה של חאלב ואתרים מסביב, קשורים למה שלטענת ישראל הם ניסיונות איראניים להבריח כלי נשק אסטרטגיים, משגרי טילים מדויקים ומל"טים בדרך האוויר לסוריה, אבל זה גם מסר לקראת הגעת מטוסו של נשיא איראן לשדה התעופה הבין לאומי של דמשק ביום רביעי לביקור בסוריה. (שלא ינסה להבריח במטוסו נשק כי גם זה יופצץ והנשיא האיראני יצטרך לחפש מחסה…..) . 

 

*- מצגת אזור התקיפה :