חבר פרלמנט לבנוני דורש מסוריה לגרש את חיזבאללה כדי לאפשר חזרת פליטים

אתמול, יום רביעי, 26 באפריל, דרש חבר הפרלמנט הלבנוני, אשרף ריפי, את סילוק אנשי חיזבאללה מהכפרים והעיירות בסוריה, כדי שהפליטים הסורים יוכלו לחזור לאדמותיהם.

ריפי פרסם באתר "אל-נשרה" הלבנוני, כי אין לבנוני שאינו רוצה בשיבה בטוחה וסופית של הפליטים הסורים. באשר למשטר הסורי ול"חיזבאללה" שגירש את העם הסורי מארצו ומאדמותיו וכבש והרס את כפריהם ועריהם , הרי שהם אחראים להמשך אסון הפליטים.

הוא הוסיף כי על הקהילה הבינלאומית לסייע ללבנון באבטחת דרך חזרה בטוחה לפליטים הסורים.

ריפי קרא ללוחמי חיזבאללה לעזוב את הכפרים והעיירות הסוריות אל-קוסייר ואל-קלמון, כדי שהעקורים יוכלו לחזור לארצם.

שלשום, יום שלישי, 25 באפריל, קראה סגנית מנהל המשרד האזורי למזרח התיכון וצפון אפריקה באמנסטי אינטרנשיונל, איה מג'זוב, לשלטונות לבנון "לעצור את הגירוש הבלתי חוקי של פליטים סורים".

 

מג'זוב הזהירה כי הסורים המגורשים בכוח יהיו נתונים ל"עינויים או רדיפה" על ידי ממשלת סוריה עם שובם לארצם השסועה, והדגישה את הצורך שלא להחזיר אף פליט למקום שבו נשקפת סכנה לחייו.

בהצהרה שפרסם אמנסטי אינטרנשיונל, הזכירה הבכירה את גירושם של עשרות פליטים שנכנסו ללבנון באופן בלתי חוקי, או שהחזיקו בתעודות תושבות שפג תוקפן, לאחר שצבא לבנון פשט על בתיהם.

הארגון הסתמך על הצהרותיו של מוחמד, אחיו של אחד הפליטים המגורשים, שאמר כי פליטים אלו "נלקחו ישירות לגבול והוסגרו לידי צבא סוריה".

איה מג'זוב הוסיפה, "מדאיג מאוד לראות את הצבא חורץ את גורלם של הפליטים, מבלי לכבד ערבויות בהליך משפטי".

"במקום שיחיו בפחד, יש להגן על פליטים החיים בלבנון מפני פשיטות שרירותיות וגירוש בלתי חוקי", הוסיפה.

קריאתה של מג'זוב מגיעה לאחר שרשויות לבנון גירשו כ-50 סורים בחזרה לארצם באפריל, על רקע הגברת הסנטימנט האנטי-סורי, שהוחמר בעקבות המשבר הכלכלי.

حزب الله" في المحرقة السورية

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות