הסכם חדש: איראן במאמץ לשינוי דמוגרפי והשתלטות על כלכלת סוריה

היום, יום רביעי, 26 באפריל, סיכם השר האיראני לדרכים ופיתוח עירוני, מהרדד בד'רבאש, הסכם עם המשטר הסורי, שיאפשר שליחת 50,000 מבקרים איראנים לסוריה מדי שנה, לבקר במקומות הקדושים שם.

בד'רבאש אמר לסוכנות "IRNA" האיראנית, כי הוועדה המשותפת האיראנית-סורית היא המשלחת הכלכלית הגדולה ביותר שהגיעה לסוריה מאיראן.

דבריו של הבכיר האיראני באים בזמן שהוא מתכוון לבקר בדמשק כדי להיפגש עם בכירי המשטר בביקור בן יומיים.

בד'רבאש הסביר כי ההסכם קובע גם הפחתת תעריפי המכס על יבוא סחורות שכן מדובר בהזדמנות מצוינת לפעילים כלכליים וליצוא סחורות.

בד'רבאש קרא "להקים מחדש את קשר הרכבות בין איראן, עיראק וסוריה".

בהתייחסו לפעילות בכלכלה הימית, הסביר, "סחורה מועברת לסוריה באוניות מכולות, והחלטנו לתמוך במגזר זה על ידי הגדלת קיבולת ושילוח סדיר".

הוא הוסיף, "באופן כללי, סוריה היא שוק מתאים לסחורות ושירותים איראניים, והסכמנו להסיר את הבעיות המפריעות  את ייצוא הסחורות לסוריה", והדגיש כי ארצו מקדישה תשומת לב מיוחדת ליישום ההסכמים.

על פי נתונים סטטיסטיים שהוציא הארגון לפיתוח הסחר האיראני, שווי הייצוא של איראן שאינו נפט לסוריה ב-2021 הסתכם ביותר מ-217 מיליון דולר. מדובר בעלייה של 53% בערך יצוא זה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (עלייה כפולה בערך היצוא), כאשר היצוא האיראני לסוריה הגיע אז לכ-115 מיליון דולר בלסוריה תוך ריסוק התעשיה המקומית . (קרדיט: בלדי ניוז)

הערה ברקע הכתבה:  כל מי שמעיין בהסכם מגיע למסקנה כי התכנון האיראני הוא להשתלט כלכלית על סוריה וכן לאפשר המשך ניסיון לשינוי דמוגרפי בכל רחבי סוריה באמצעות יישוב מחדש של עשרות אלפי שיעים מאיראן.

איראן נוהגת לשלוח לסוריה סחורות מאיכות נמוכה מאוד ובמחירי היצף מה שגורם להעלמות של יצרנים סורים מקומיים שאינם יכולים לעמוד במחירים הזולים. 

האיראנים מבצעים את מדיניותם מבלי לעשות חשבון למשטר הסורי המרכזי בראשותו של הנשיא אסד המעדיפה להתרכז בייצור והפצת סמים לא רק בסוריה אלא גם בייצוא כמויות אדירות של סמים קשים לכל רחבי האזור . אמצעי תקשורת בעולם כבר דיווחו כי בשנה שעברה הרוויח משטר אסד יותר מ-50 מיליארד דולר רק מהפצת הסמים בעזרת המשטר האיראני ומערכת ההפצה של חיזבאללה . 

קרדיט: רשתות חברתיות