טילי "פטריוט" אמריקאים הגיעו לידי צבא אוקראינה

שר ההגנה של אוקראינה אמר ביום רביעי שמדינתו קיבלה את מערכות טילי הקרקע-אוויר המונחות מדגם "פטריוט" מתוצרת ארה"ב לה היא השתוקקה זמן רב ושקייב מקווה שיסייעו לה להגן עליה מפני תקיפות אוויריות רוסיות במהלך המלחמה.
"היום, השמים האוקראינים היפים שלנו הופכים בטוחים יותר בגלל שמערכות ההגנה האוויריות של פטריוט הגיעו לאוקראינה", אמר שר ההגנה אולקסי רזניקוב בציוץ.
פקידים אוקראינים אמרו בעבר שהגעת מערכות הפטריוט, אשר וושינגטון הסכימה לשלוח באוקטובר האחרון, תהווה דחיפה גדולה ואבן דרך במלחמה נגד הפלישה של מוסקבה. זו התרומה האחרונה של בעלות בריתה המערביות של קייב, שהבטיחו גם טנקים, ארטילריה וכמה סוגים של מטוסי קרב, בעוד אוקראינה מתכוננת להוציא לפועל מתקפת נגד.
סין, לעומת זאת, מתעקשת שהיא לא תעזור לחמש את רוסיה, אחת מבעלות בריתה המרכזיות, וביום רביעי הכחישה את הדיווחים האחרונים לפיהם כטב"מים סיניים פועלים בשדות הקרב של אוקראינה.
בייג'ין שומרת על פיקוח קפדני של ייצוא מל"טים בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים המונעים מהם להשתמש למטרות לא ראויות, אמר משרד המסחר בהצהרה.
הפטריוט יכול ליירט למטוסים, טילי שיוט וטילים בליסטיים לטווח קצר יותר. רוסיה השתמשה בנשק כזה כדי להפציץ את אוקראינה, כולל אזורי מגורים ותשתיות אזרחיות, במיוחד אספקת החשמל במהלך החורף.
דובר חיל האוויר האוקראיני, יורי איהנאט, אמר בסוף יום שלישי כי מסירת המערכת היא אירוע ציון דרך, שיאפשר לאוקראינים להפיל מטרות רוסיות ממרחק גדול יותר.
Global Patriot Solutions | Raytheon Missiles & Defense
קרדיט: זאמאן אלווצול   קרדיט לתמונה: רייתאון