אלמנאשיר: לבנון והדרום הם זירה פתוחה להחלפת מסרים בין חיזבאללה לישראל

נסראללה משנה את כללי המשחק ועומד מאחורי הבטחתו כי על כל לוחם הרוג משורותיו בסוריה הוא יגיב בירי טילים על ישראל .

חיזבאללה הגיב בירי רקטות מדרום לבנון לעבר ישראל בתגובה להתקפות חיל האוויר הישראלי בסוריה שהרגו כמה ממפקדיו .

אנחנו לא עומדים בפני הסלמה של חידוש התנגדות מזוינת מדרום לבנון. עם זאת, ירי חוזר של שיגור רקטות מדרום לבנון לעבר ישראל נותר בגדר אפשרות , בהתחשב בכך שלבנון והדרום הם זירה פתוחה להחלפת מסרים, בפיקוח ובידיעת הצד השולט שהוא חיזבאללה ובתירוץ של הגנה עליו ועל עושר הנפט כדי להצדיק את נשקו. 

למרות סיקור ההסכם לתיחום הגבולות הימיים עם ישראל בערבויות אמריקאיות, חיזבאללה מודע היטב לסכנות שבדחיפת לבנון שוב למלחמה הרסנית שאין לו כל עניין בה. בתקופה שבה חיזבאללה מבקש בכל האמצעים לקדש ולהעניק לגיטימציה להישגיו בלבנון במשך קרוב לארבעים שנה.

לכן, הנהגת ההתנגדות ( חיזבאללה ) סיווגה את מבצע שיגור הרקטות לישראל כאירוע היסטורי, שכן הוא מזוהה עם האסטרטגיה של ציר ההתנגדות באזור, הרואה בעניין הפלסטיני את אחד מקלפיה.

המשמעות היא שמבצע ירי הטילים לעבר שטח ישראל לא קרה במקרה, למרות הקשר שלו למה שקורה לעם הפלסטיני על אדמתו.

 

ירי הטילים בא בעקבות ההסלמה של פגיעות הטילים וההתקפות האוויריות הישראליות המתמשכות על שטח סוריה, על בסיסי משמרות המהפכה ולוחמי חיזבאללה הנמצאים שם . בהפצצה האחרונה היא נגרמו אבדות לכוחות חיזבאללה וצבא סוריה, שהיה אחראי על שליחת מזל"טים לעבר הגבול וירי כמה טילים לעבר הגולן הישראלי . חיזבאללה מאותת לישראל לגבי ההכנות והאיומים הישראליים המתמשכים, בתיאום עם ארה"ב, לפתוח בפעולות צבאיות בתוך איראן בתואנה של העשרת אורניום ברמות גבוהות והאפשרות להשיג פצצה גרעינית.
כמו כן, לא ניתן לבודד את מבצע ירי הטילים של חיזבאללה מריכוז הכוחות הצבאיים של ארה"ב באזור בתואנה של מאבק בטרור, הידוק המצור והסנקציות נגד איראן והסלמת העימות עמה על אדמת סוריה.

מה שמאתגר את אירוע ירי הרקטות הוא שהיא קשורה גם לתפקיד ולעמדה של חיזבאללה, ראשית בסוריה, ושנית במישור הפלסטיני, וכן בעיראק ובתימן וכי ירי הרקטות אירע במהלך ביקורו של ראש הזרוע המדינית של חמאס בלבנון, ובתיאום עמו.

ירי הרקטות משטח לבנון לשטח ישראל תוך העלמת עין מצד חיזבאללה משרת את מאמצי המפלגה להצדיק ולבסס את ההגמוניה שלה על המציאות הלבנונית, כחלק מהאסטרטגיה של המשטר האיראני נוכח המצב באזור. (מקור: אלמנאשיר)

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב   קרדיט לתמונה: אלמנאשיר