ארה"ב מטילה סנקציות על רשת ענקית המעורבת במימון חיזבאללה

משרד האוצר האמריקאי הודיע ​​על הטלת סנקציות על רשת הלבנת הון הקשורה לאיש העסקים ואספן האמנות הלבנוני נאזם אחמד, המעורב בתמיכה ובמימון פעילותה של מיליציית הטרור חיזבאללה.

המשרד מסר בהצהרה , ביום שלישי, כי הטיל סנקציות על אחמד, המתואר כיהלומן "המעורב בסחר (יהלומי דמים)", בהתייחסו ליהלומים המיוצרים באזורים שחווים אי שקט ומשמשים למימון מלחמות או סכסוכים מזוינים.

 

רשת של 52 אנשים

משרד האוצר האמריקני ציין כי הפעם הוא חושד ביותר מ-52 ישויות, בין יחידים ובין חברות, כמעורבים בסיוע לאחמד לעקוף את הסנקציות האמריקאיות .

מהמשרד נמסר כי הסנקציות כוללות, בעיקר, הקפאת נכסיהם בארה"ב ומניעת כל חברה אמריקאית או אזרח אמריקאי להתקשר איתם, תוך איום בסנקציות לכל המפר.

משרד המשפטים האמריקני הודיע ​​כי הוא מעמיד לדין את אחמד באשמת עקיפת הסנקציות, וכי ,על פי הערכות המשרד, בין השנים 2020 ל-2022 הוא ביצע העברות כספיות העולות על 400 מיליון דולר, כולל 160 מיליון דולר דרך מערכת הבנקאות בארה"ב " .

הרשת כוללת את לבנון ועשרות מדינות, בעיקר ביבשת אפריקה, כולל דרום אפריקה וחוף השנהב, וכן את איחוד האמירויות הערביות, בלגיה ובריטניה.

הרשת שנחשפה שמה לה למטרה להבטיח מימון לחיזבאללה, באמצעות רכישת אבנים יקרות, חפצים ומוצרי יוקרה, על מנת לאפשר הלבנת כספים שהיו נתונים לסנקציות.

ראוי לציין כי אחמד נאט'ם –  أحمد ناظم נתון לסנקציות של משרד האוצר האמריקאי מאז 2019 העוסק בייצוא יהלומים וסחר ביצירות אמנות בשווי מאות מיליוני דולרים ומתן תמיכה חומרית לחיזבאללה, בעוד הצעד החדש נועד למנוע ממנו ומ-11 חברות הקשורות אליו גישה למערכת הפיננסית בארה"ב.

 

שיטות הונאה

"האנשים המעורבים השתמשו בחברות קש למטרות הונאה על מנת להסתיר את מעורבותו של נאט'ם סעיד אחמד בהעברות כספיות אלו", צוטט עוזר שר האוצר הממונה על המלחמה בטרור והמודיעין הפיננסי, בריאן נלסון.

"שחקני שוק היוקרה צריכים להיות ערניים במיוחד לגבי הטקטיקות הפוטנציאליות הללו המאפשרות מימון טרור, הלבנת הון והתחמקות מסנקציות", הוסיף נלסון.

משרד האוצר הצהיר כי חבילת הסנקציות הזו אושרה בתיאום עם בריטניה, על פי מה שדווח על ידי AFP .

 

 מעקב אחר תגמול כספי

משרד החוץ האמריקאי הודיע ​​על הקצאת פרס כספי של עד עשרה מיליון דולר לכל מי שיספק מידע הקשור למנגנוני המימון של חיזבאללה, "כולל אלה הקשורים לנאט'ם אחמד".

הצעד האמריקני הגיע זמן קצר לאחר שממשלת בריטניה הכריזה על הקפאת נכסיו של אחמד בבריטניה, שם הוא מחזיק באוסף גדול של חפצי אמנות ומקיים קשרים מסחריים עם מספר רב של אמנים, גלריות לאמנות ובתי מכירות פומביות.

מוקדם יותר ביום שלישי, גם בריטניה הטילה סנקציות על אחמד בחשד למימון המיליציה הלבנונית הנתמכת על ידי איראן, חיזבאללה. ממשלת בריטניה אמרה כי אחמד מחזיק באוסף עצום של יצירות אמנות בבריטניה והוא מבצע עסקאות עם אמנים, גלריות ובתי מכירות פומביות רבים בבריטניה.

מדינות מערביות רבות, בהן ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי, בנוסף לרוב המדינות החברות בליגת המדינות הערביות, מסווגות את חיזבאללה כארגון טרור, בשל פעילותו בתחום הברחות הסמים, כסף, הלבנת נשק וסחר בנשק, כמו גם השתתפות בהרג ועקירת מאות אלפי סורים, לצד המיליציה הסורית.

קרדיט: אוריינט ניוז    קרדיט לתמונה: משרד האוצר – ממשלת ארה"ב