טנק רוסי T-90 נלכד בעין המצלמה על אדמת ארצות הברית

טנק T-90 רוסי זוהה בארצות הברית

קרדיט לתמונה: @Spriter99880

 

טנק רוסי T-90A שנתפס על ידי הכוחות המזוינים של אוקראינה נלכד בעיני המצלמות על אדמת ארה"ב.

על פי הדיווחים הרוסים איבדו את הטנק בשנה שעברה. תמונות המציגות את הרכב הקרבי פורסמו ב-Reddit. הטנק מוצג על פלטפורמה המיועדת להובלת ציוד כבד.

על פי ההערות לתמונה, הטנק הרוסי T-90A, דגם שיוצר בשנת 2004, צולם בלואיזיאנה, ארה"ב. על פי פורטל המידע "Tysk", טנק זה שייך ל-27th Separat Guards Rifle Brigade הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית.

 

טנק זה נלכד על ידי החטיבה הממוכנת ה-92 של הכוחות המזויינים של אוקראינה ב-25 בספטמבר 2022 בזמן כיבוש כפר קוריליבקה, במחוז קוביאנסק, שבאזור חרקוב.

נסיבות הגעתו של הטנק הרוסי לארצות הברית אינן ידועות כרגע. הוא עשוי להיות מוצג בתערוכות נשק שמתקיימות כדי להציג נשק רוסי ששימשו במלחמת אוקראינה. הצד האוקראיני מקיים תערוכות דומות של כלי נשק קטלניים במדינות שונות באירופה, וכעת נראה כי מופע דומה ייערך גם בארצות הברית.

טנק T-90A הוא שדרוג של הטנק T-72B מתוצרת ברית המועצות. העדכונים שלו נועדו לשפר משמעותית של כל מאפייני הלחימה של הטנק. שינוי סדרתי של ה-T-90 תחת מדד A יוצר בין השנים 2004 ל-2011. הטנק צויד במנוע B-92S2 בהספק של 1000 כ"ס, צריח מרותך משופר להגברת היציבות במקום יצוק, ו- תותח 2A46M-5.

הצבא האוקראיני פרסם סרטון המציג סקירה מפורטת של טנק ה-T-90A, אחד מטנקי המערכה העיקריים של הצבא הרוסי. (קרדיט: ערביכ דפנס)

 

הערה ברקע הידיעה: ככל הנראה האמריקאים חשפו בכוונת מכוון את טנק הנערכה הראשי והחדיש של הצבא הרוסי לעין מצלמות ערוצי התקשורת.

אם האמריקאים היו מבקשים להסתיר זאת מעיני כל הם היו יודעים בדיוק איך לעשות זאת כמו שהם עושים בנושאים רבים אחרים.

אז מה עומד מאחורי החשיפה האמריקאית ? ככל הנראה לאותת לרוסים שנשק המערכה הזה כבר "עבר זמנו" ולא משנה כמה חידושים הוכנסו בו מאחר והכל כבר ידוע לאוייב כולל כל נקודות התורפה הקיימים כיום באותם טנקים שכבר פועלים בשורות היחידות הצבאיות של רוסיה.

או במילים אחרות הישגים צבאיים גדולים  כבר לא יהיו לרוסים במלחמה באוקראינה וכדאי מאוד להתחיל לוותר על חלום "רוסיה המוגדלת".