הציניות חוגגת: מיליציית וגנר הרוסית ניסתה לקנות נשק מטורקיה

קבוצת "ווגנר" הרוסית ניסתה לקנות נשק וציוד ממדינה שחברה בארגון האמנה הצפון-אטלנטית (NATO), על פי מסמך מודיעין אמריקאי שדלף והגיע לידי CNN .

מהרשת נמסר כי מהמסמך עולה כי חברי קבוצת "וגנר" נפגשו עם "אנשי קשר טורקים" בתחילת פברואר מתוך כוונה "לרכוש נשק וציוד מאנקרה" לשימוש במלחמה נגד אוקראינה.

מהמסמך לא היה ברור מי היו בסוד המגעים הללו והאם ממשלת טורקיה היתה מודעת לפגישות. 

מהרשת נמסר כי אין ראיות לכך שטורקיה אכן מכרה נשק כלשהו לקבוצת "ווגנר".

 

פרטים על פגישת פברואר, שהגיעה בחלק מהמסמך שהודלף שכותרתו "מאלי, רוסיה, טורקיה: ואגנר מחפש נשק מאנקרה", מצביעים על כך שגורמים רשמיים בארה"ב מאמינים שקבוצת וגנר לפחות ניסתה לבדוק את הנושא.

עם זאת, הרשת ציינה כי האפשרות שמדינה בנאט"ו תמכור נשק לקבוצת "ווגנר" הרוסית עשויה לעורר דאגות רציניות בוושינגטון ולסבך את מערכת היחסים של אנקרה עם חברות נאט"ו אחרות.

 

לפי המסמך שהודלף, וגנר תכנן להשתמש גם בנשק ובציוד שהוא מנסה לקנות מטורקיה במאלי, שם הקבוצה נוכחות בסד"כ גדול.

המסמך לא רק מתייחס למודיעין על המרדף של ואגנר אחר נשק מטורקיה, אלא הוא גם מאשר שהקבוצה החצי-צבאית תכננה לחדש את גיוס האסירים מבתי הכלא הרוסיים להילחם באוקראינה.

לוחמי וגנר נלחמים, בעיקר בקו החזית, בקרב שמתחולל מזה חודשים על השליטה בעיר בחמוט, העיר במזרח אוקראינה, בה ספגו הן הצד הרוסי והן הצד האוקראיני, אבדות קשות.

לפי הערכות מערביות, האבדות הכוללות של הכוחות הרוסיים (הצבא הרוסי, יחידות וגנר וכוחות הבדלנים האוקראינים הפרו-רוסים) מאז החלה הפלישה לאוקראינה עשויה להגיע ליותר מ-150,000 הרוגים ופצועים. 

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות