הנ"מ העזתי – האם נכנסנו לעידן חדש?

במהלך הימים האחרונים, לצד שיגורי טילי הכתף מסוג סטרלה SA-7 הסובייטים הישנים (והמאוד לא מדוייקים), החלו להתפרסם עדויות ותיעודים על שימוש בסוג חדש של רקטות קרקע-אוויר בשימוש חמאס. חמאס אף הוציא סרטון רשמי מטעמו שבו מתועד שיגורים של שתי רקטות כאלו.

9K32 סטרלה-2 – ויקיפדיה

קרדיט: ויקיפדיה

 

מטרתן של הרקטות הללו, כלל הנראה, היא לדמות שיגור בכינון ישיר לעבר מטרה אווירית – שבהגיעה לגובה ו/או מרחק מסוים – הרקטה מתפוצת באוויר.
השימוש שנעשה ברקטות הללו מסתמן כפרובוקציה עזתית.
דובר צה"ל הנכנס, תא"ל דניאל הגרי, אמר כי מדובר ב-"רקטות אוויר. הן מיועדות להתפוצץ באוויר. מספר שיגורים כאלו הפעילו התרעות ואזעקות בימים האחרונים. יש בכך הטרלה למרחב ולתושבים בעוטף עזה". עוד הוסיף הגרי כי צה"ל לא יעמוד מנגד ויאפשר את הפעולות האלו, אלא יפעל באופן אקטיבי לנטרול הפרובוקציה.

לאחר זיהוי סוג השיגורים החדש הזה, נערכים שינויים במערכי הזיהוי וההתרעה של שיגורים, שינויים שבתקווה עשויים להפחית את כמות האזעקות שמופעלות כתוצאה משיגורים אלו, שכאמור – כלל לא אמורים לפגוע בקרקע אלא "רק" להתפוצץ באוויר.

יש לציין כי למרות הכל, שיגורים אלו אכן מסכנים את תושבי עוטף עזה, שכן רסיסי הרקטות עשויים ליפול בשטחים מיושבים, ולהוות סכנה ממשית לחיי אדם.

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח'אבראת   קרדיט לתמונה: https://www.turbosquid.com/