טיל בליסטי איראני חדש שמשנה את שדה הקרב הימי

טיל בליסטי חדש נגד מטרות נעות, המצטרף לארסנל של הכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית של איראן , ישנה את המשוואות הימיות , לא רק באזור המפרץ, אלא אולי גם באזור הים התיכון .

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ציין בפגישתו הפרטית אתמול, רביעי, עם מספר מומחים בוועידת האיגוד הבינלאומי של מומחים פוליטיים ואנליסטים, כי ישראל סבורה כי כל מה שנחשף ע"י איראן במונחים של פיתוח התעשיות הצבאיות שלה, תגיע בהכרח לשאר בעלי בריתה בציר ההתנגדות.

נסראללה התייחס, למשל, להישגים האחרונים שהוכרזו של הכוחות המזוינים האירניים בהקשר זה, שהוא טיל בליסטי עם טווח של 1,500 קילומטרים, שיכול לפגוע בכל מטרה ימית נעה בטווח זה.

כרגיל, נסראללה, המדבר תמיד במושגים מעורפלים , בין עם חברים ובין עם האויב  כפי שהיה אתמול, לא הכחיש או אישר את תקפות האמונה הישראלית כי חיזבאללה מחזיקה בטיל כזה. אבל בהחלט ההתייחסות של סייד נסראללה לכך, בהקשר של דיבור על מהלך התפתחות המשוואות הצבאיות של ההתנגדות עם ישראל, עם מה שניתן לצפות מהיכולות שההישג האיראני הזה יכול להוסיף למשוואות הימיות, כל אלה מאשרות את מוכנות ההתנגדות לכל האפשרויות במהלך כל מלחמה עתידית.

מהם המפרטים הבולטים ביותר שנחשפו לגבי הטיל הזה? ומה הוא יכול להוסיף במונחים של עימות ימי במהלך כל מלחמה עתידית?

לפני מספר ימים, בשולי מפגש חיילי העילית של קורס הקרב המקדים ה-20 של הצבא האיראני, חשף ראש המטה הכללי, האלוף מוחמד באגרי, כי איראן ייצרה טיל בליסטי המסוגל להשמיד יחידות ימיות ניידות כמו נושאות מטוסים וכלי שיט שונים. הטיל טס ב-8 מאך וטווחו 1,500 ק"מ. הוא הוסיף כי הטיל הזה נוסה בהצלחה ומיוצר בכמויות גדולות, מה שמאפשר לאיראן להשיג ביטחון מרבי בים שמסביב, עד לרדיוס של יותר מ-1,000 קילומטרים, וגם הופך אותה לאחת משלוש המדינות בעולם שיש לה את הידע לייצור הטילים כאלו .

לפיכך, אם המומחים והאנליסטים של ישראל מאמינים נכון, כפי שהזכרנו לעיל, טיל זה, אם יירכש על ידי חיזבאללה מלבנון, יכול לאבטח גם את מימי לבנון ברדיוס של יותר מ-1,000 קילומטרים (עד אמצע האי כרתים ממערב לבנון, ושליש ים סוף מדרום לה), והרחקת כל סוגי כלי השיט והספינות, במיוחד נושאות מטוסים (ישראל אינה מחזיקה ברשותה נושאות מטוסים).

מהירותו של הטיל ההיפרסוני הזה מאפשרת לו לעקוף כל מערכת הגנה או לוחמה אלקטרונית המיועדת להלחם נגד כלי השיט הימיים הללו, בין אם הם מתוצרת ישראלית או אפילו אמריקאית.

ישנו תחום נוסף שחושף ההישג הזה ברמת איראן או אפילו לבנון, והוא היכולת של ציר ההתנגדות גם לנטר ולעקוב אחר כלי השיט הימיים הללו בזמן אמת , בכל האזור ברדיוס של יותר מ-1,000 קילומטרים. זאת מנקודת מבט טקטית בהתייחס לכל עימות ימי.

מבחינה אסטרטגית, די לתקוף נושאת מטוסים אמריקאית אחת על המטוסים, הציוד והחיילים שלה, כדי להנחית מכה מוחצת על וושינגטון , אשר אולי לא תוכל להמשיך את המלחמה לאחר מכן, במיוחד אם בו זמנית מכוונים אליה עוד מאות טילים המטילים גשם של אש על בסיסי אוויר האמריקאיים באזור.

הערה ברקע הכתבה שהועלתה באתר הערבי: כותב הכתבה לא מתייחס כלל לעליונות הטכנולוגית המוחלטת של ארה"ב על איראן שברשותה אמצעי נגד שינטרלו בקלות כל מערכת נשק שפותחה באיראן שאין בידה את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר כמו שיש בידי ארה"ב. לכן כל האיומים המופיעים לכל אורך הכתבה הם ריקים ומציינים בעיקר את פחדיה של איראן מפני מהלומה צבאית אמריקאית שתכריע אותה ארצה.

קרדיט: אלחנאדק    https://alkhanadeq.com/post.php?id=4791