WSJ: איראן מתכננת פיגועים נוספים במזרח התיכון

פקידים אמריקאים חשפו "מידע מודיעיני" לפיו איראן מתכננת לבצע פיגועים במזרח התיכון בקרוב, כך לפי העיתון "וול סטריט ג'ורנל" היום, שבת (8 באפריל).

מידע זה עולה בקנה אחד עם שיגור צוללת גרעינית אמריקאית  מצוידת בטילים מונחים לים האדום, במפגן כוח כללי, בתגובה לתקיפות האיראניות האחרונות על אתרים אמריקאים במזרח סוריה.

הוול סטריט ג'ורנל אמר שלא לעתים קרובות מכריזים על תנועות צוללות אלא אם כן הפנטגון רוצה לשלוח מסר ממוקד, שכן גורמים אמריקאים אישרו שיש להם מידע מודיעיני שאיראן שואפת לבצע תקיפות נוספות ברחבי האזור בטווח הקרוב.

הצי האמריקני הודיע, ביום שבת, כי צוללת מצוידת בטילים מונחים פועלת במזרח התיכון לתמיכה בצי החמישי (ארה"ב), שבסיסה בבחריין.

דובר חיל הים, טימותי הוקינס, אמר כי הצוללת הגרעינית "פלורידה" נכנסה לאזור ביום חמישי והחלה לעבור את תעלת סואץ  והיא נושאת  עד 154 טילי שיוט של טומהוק ונשלחה לצי החמישי כדי לסייע בהשכנת ביטחון ימי ויציבות באזור. 

العميد شارل أبي نادر: إرسال أميركا غواصة نووية للشرق الأوسط بسبب توتر  علاقاتها مع الصين وإيران - YouTube

קרדיט לתמונות: אלע'ד

 

ראוי לציין כי המשימה של  הצי החמישי, בבירת בחריין, מנאמה, היא לספק תמיכה מבצעית לכוחות ארה"ב ולכוחות הקואליציה הפועלים בכל אזור המזרח התיכון, והיא כפופה לפיקוד מרכז של צבא ארה"ב.  

בשבוע שעבר אמר צבא ארה"ב כי הוא מאיץ את שליחת טייסת מטוסי A-10 לאזור בתגובה לסדרת התקפות איראניות על כוחות ארה"ב בסוריה, שהביאו למותו של קבלן אמריקאי ולפציעתם של חיילים אחרים.

בתגובה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה לתקוף מהאוויר אתרי מיליציות איראניות בסוריה, ולדברי הצבא האמריקני במהלך התקיפות נהרגו שמונה חמושים.

מאוחר יותר הגיבו המיליציות האיראניות בשתי תקיפות חדשות, תוך שימוש במל"טים מתאבדים וטילים, שכוונו לעבר כוחות ארה"ב בצפון מזרח סוריה.

לארצות הברית יש כ-900 חיילים בסוריה, שפועלים בעיקר לצד הכוחות הדמוקרטיים הסורים (SDF).

הערה ברקע הכתבה: עצם ההודעה האמריקאית כי צוללת התקיפה האמריקאית הגרעינית תפעל במימי הים האדום הם יותר מרמז כי בידי האמריקאים מודיעין ממוקד כי אפשר והפעם יחליטו האיראנים להוציא פיגוע נגד ארה"ב ובני בריתה , ובין היתר גם ישראל, באמצעות כוחות הפרוקסים שלה – החותים הפועלים על אדמת תימן.

ماهي مواصفات المقاتلة Thunderbolt A-10؟ - YouTube

קרדיט: אלערביה