הקוקפיט של ישראל בוורטיגו. דעה

עמוס ידלין, אלוף במיל, ראש המכון לבטחון לאומי, לשעבר ראש אמ״ן: ״אני בארה״ב בסבב פגישות עם בכירים מאד בממשל. ״דברים שרואים משם״:

הקוקפיט של ישראל בוורטיגו: באזניות רק צעקות התומכים, העיניים על הטויטר, משליכים את גלנט מתא הטייס, ממשיכים בטיסת מכשירים לצלע הר. תוך כדי כך מגדפים את נשיא ארה״ב המעצמה החשובה ביותר לבטחון ישראל ומחלישים את צה"ל.

ביידן הוא ידיד אמת של ישראל בלי קשר למי הוא ראש הממשלה. הוא מביע דאגה אמיתית על כך שארה״ב וישראל עסוקות בכיבוי שריפות בסוגיה המשפטית ובסוגיה הפלסטינית במקום לנצל ההזדמנות ההיסטורית למנוע מאיראן פצצה גרעינית וצירוף סעודיה להסכמי אברהם.

הנשיא ביידן, הנשיא הדמוקרטי האחרון שיגדיר עצמו כציוני, כואב גם את חוסר יכולת הממשל הנוכחי לעמוד בפני הכוחות האנטי ישראלים בארה״ב ובמפלגתו, כוחות BDS שמקבלים תחמושת אנטי ישראלית מהממשלה הישראלית, תחמושת שלא השיגו בכל שנות פעילותם.

ביידן פעל לחיזוק בטחון 🇮🇱, להעברת סיוע בטחוני ללא תקדים המאפשר התמודדות עם איראן, חמאס וחיזבאללה. וטו אמריקאי כנגד החלטות מסוכנות ל🇮🇱. הוא עשה רבות כדי שישראל תבסס מעמדה כשותפה כלכלית וטכנולוגית (פטור מויזה, אמרנו?) ומנגד, הוא רואה את ממשלת 🇮🇱 מחלישה את כל מרכיבי העוצמה שלה.

בוושינגטון כמו בישראל בוחנים האם עצירת החקיקה וההידברות הם צעד טקטי שנועד להרדים את המתנגדים לשינוי המשטר או רצון אמיתי להגיע להסכמה לאומית שתחזק את ישראל כדמוקרטיה. כמו בארץ גם בוושינגטון מחכים למעשים, לא לטריקים ושטיקים.

יש חוט מקשר בין מי שלא מוכן להקשיב לביקורת מלוחמים פטריוטים בשירות מילואים שמוכנים לסכן את חייהם למען המדינה לבין מי שמשתיק בבוז את נשיא ארה״ב הידיד הגדול ביותר של ישראל שעומד יחד איתנו מול הכוחות שישמחו לראות את חורבן המדינה היהודית.

החוט המקשר הוא בעיקר ניתוק מהמציאות – בניית עולם אלטרנטיבי שקרי, מתוך דבקות בקבוצות הווטסאפ והטוויטר והתעלמות מהמציאות האמיתית בעולם שסביבנו. בסוף זה מתרסק אל סלעי המציאות…

עוד לא מאוחר לחזור ולעסוק ביעדים החשובים יותר שקבע ראש הממשלה בנאומו הראשון בכנסת: איראן, סעודיה, יוקר המחיה והבטחון האישי.

זה הזמן להידברות כנה ואמיתית ומכוונת ליעד של שמירת ישראל כדמוקרטיה חזקה, איחוי קרעים שנפערו בעם, החזרת הסולידריות ואחדות הגורל הישראלי.״

ובנימה אישית, מאז שפוטר/לא פוטר שר הבטחון, הפסקתי לישון בלילות. טראומות כל המלחמות צפות ועולות אצלי כל לילה. ראש ממשלה לא כשיר מנהל לא מנהל אותנו, ואולי זה בכלל בנו חסר המעצורים. הניסים ווטארים של הקבינט הבטחוני מדיני מפטפטים עצמם לדעת בחוסר אחריות בלתי נסבלת. הקבינט המדיני בטחוני לא מתכנס.
כל הכנסת וכל הממשלה עסוקה בקשקוש מנותק מעם בבית הנשיא שלכולם ברור שכלום לא יצא ממנו. כלום של השום דבר.

מה חטאו בני ישראל שאלו מנהיגיהם? מי עוצר את האבדון הזה?

How to Control Anxiety-Related Vertigo

קרדיט לתמונה: קאלם קליניק