בהודעת אזהרה מחרידה סייסמולוג מפורסם חוזר על האזהרה על המצב באיסטנבול

הציפיות לרעידת אדמה הרסנית חדשה עדיין ניצבת בראש החדשות, אבל הפעם באיסטנבול, לאחר רעידת האדמה הגדולה שפקדה את המדינה ב-6 בפברואר האחרון, אחרי שמדען מפורסם יצא להתריע על המצב באיסטנבול, בהודעת אזהרה מהדהדת.

בציוץ ארוך בחשבון הטוויטר שלו, בשבת 25/3/2023, אישר האקדמאי המפורסם שדבריו מכוונים לפוליטיקאים, כדי שיוכלו לקרוא!

המומחה, שהסביר בראיון קודם לרשת Al-Arabiya.net כי רעידת אדמה הרסנית תפגע באיסטנבול, הדגיש כי על העיר להיערך לאירוע הנורא הזה.

הוא גם הצביע על הצורך להוציא את רוב מפעלי התעשייה ואזורי התעשייה מאזור מרמרה.

הוא גם קרא להפסיק את ההשקעות המושכות תושבים לאיסטנבול, להאיץ את תהליך ההגירה ולהעביר תושבים מהעיר לאנטוליה, בעידוד מוסדות המדינה.

בנוסף, הוא הדגיש את החשיבות של אי מתן היתרי בנייה נוספים, וציין כי יש לתקן במהירות את התשתיות והיסודות של מבנים באיסטנבול ולהפוך אותם לעמידים בפני רעידות אדמה.

 

הוא גם הדגיש את החשיבות של בדיקה ובחינה של מבנים באיסטנבול במהירות רבה על ידי המדינה, ללא קשר לבקשת האזרחים. הוא קרא למדינה לפעול לתיקון המבנים שאינם עמידים בפני רעידות אדמה או להרוס ולבנות מחדש.

המומחה הטורקי הידוע אישר בעבר כי "איסטנבול תהיה חשופה לאיום של רעידות אדמה הרסניות עקב נוכחות שלוחה צפונית גדולה של הבקע הצפון אנטולי", והוסיף כי "הפתרונות הטובים ביותר להפחתת הסיכונים של אסון זה והיכולת להתעמת איתה טמונה בהפיכתה לעיר עמידה בפני רעידות אדמה".

עם זאת, האיש, שבטוויטר עוקבים אחריו כשני מיליון בני אדם, הבהיר אז כי לא ניתן לקבוע את המקום והשעה של רעידת האדמה שתפגע בעיר.

אבל גורור מבסס את תחזיותיו לגבי רעידת אדמה אדירה באיסטנבול על קיומו של "פער" שיתרחש במה שמכונה "רעידת האדמה הגדולה וההרסנית במרמרה", שעוצמתה באזורים מסוימים בעיר תגיע לכ-10 מעלות בסולם ריכטר, ויהיו שתי רעידות אדמה רצופות, אבל הן יכולות להיחשב כ-4 רעידות אדמה בו זמנית בגלל העוצמה שלהן.

על פי ציפיות המומחה, חלקה האסייתי של איסטנבול יושפע פחות מרעידת האדמה מהחלק האירופי של העיר כתוצאה מרעידת האדמה הצפויה, שעוצמתה תרד ל-9 דרגות בחלקי איסטנבול המקבילים לחוף ולכיוון אזורי הצפון.

ראוי לציין כי רעידת האדמה הקטסטרופלית שפקדה את דרום טורקיה, ב-6 בפברואר, וגבתה אלפי הרוגים, עוררה גל של פחד בקרב תושבי איסטנבול, מה שגרם לכמה מהם לחשוב להגר ממנה, מחשש ל חזרה של רעידת אדמה הדומה לזו שהתרחשה ב-1999!

מדד רעידת אדמה - ארכיונים

קרדיט: קול ביירות