אוקראינה מתוסכלת ממערכת הגנה אווירית "לא עובדת" שקיבלה ממדינת נאט"ו

בראיון לסוכנות הידיעות AP, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הביע את מורת רוחו על קבלת מערכת הגנה אווירית בלתי פעילה ממדינה אירופית.

המנהיג האוקראיני חשף כי מערכת ההגנה האווירית שארצו קבלה ממדינת נאט"ו התקלקלה שוב ושוב ו"היה צורך לשנות שוב ושוב". עם זאת, הוא סירב לחשוף את שמה של המדינה האירופית שסיפקה את המערכת.

יתרה מכך, זלנסקי הודה כי קייב עדיין לא הצליחה לפרוס טילי פטריוט מתוצרת ארה"ב. 

ארצות הברית הודיעה בדצמבר 2022 כי אוקראינה תקבל בקרוב מערכות הגנה אוויריות פטריוט.

 

מאז ינואר, ארצות הברית מאמנת חיילים אוקראינים להפעיל את מערכת הפטריוט ביעילות. יחד עם ארצות הברית, גרמניה והולנד התחייבו לספק מערכות פטריוט לאוקראינה.

זלנסקי אמר כי אוקראינה צריכה לפחות 20 סוללות פטריוט כדי להתגונן מפני התקפות טילים אפשריות מרוסיה. עם זאת, הוא גם הודה שאולי זה לא מספיק, בהתחשב בכך שאף מדינה אחרת לא נתקלה ב"כל כך הרבה טילים בליסטיים".

הנשיא האוקראיני גם חזר על פנייתו ארוכת השנים למטוסי קרב מודרניים, וקבע כי לאוקראינה חסרים מטוסים מתקדמים כאלה לפעולות צבאיות.

למרות ההחלטה של ​​פולין וסלובקיה לספק לאוקראינה מטוסי קרב מתקופת ברית המועצות, מדינות המערב אינן ששות לספק מטוסי קרב מתוצרת מודרנית בשל חשש להסלמה בסכסוך.

המנהיג האוקראיני ציין כי ההצהרה האחרונה של פוטין על העברת נשק גרעיני טקטי לבלארוס, ליד שטח נאט"ו, היה ניסיון מכוון להסיט את תשומת הלב מביקורו של שי, שלא הניב תוצאות חיוביות.

זלנסקי ציין  כי הוא אינו מאמין שפוטין מוכן להשתמש בנשק גרעיני למרות פעולותיו הפרובוקטיביות האחרונות.

מטוס רוסי הופל על ידי מערכת ההגנה האווירית NASAM זמן קצר לאחר כניסתו לשירות

קרדיט: דפנס ערביכ