מבט על סדכ הכטב"מים של החות'ים בתימן. האם מהווים איום?

למרות שכוחות החות'ים בתימן נתונים למלחמת אזרחים כבר יותר מ-10 שנים, ומותקפים על ידי קואליציית התוקפנות בהובלת סועדיה, הם הצליחו להפוך למעצמה אזורית יעילה ובעלת השפעה, וכעת יש לה יכולות צבאיות גדולות מאוד, במיוחד במונחים של טילים ארוכי טווח, או בתחום המל"טים, שהוכיחו יעילות רבה בפגיעות באוייבי תימן כמו סעודיה ומדינות אחרות במפרץ – כך כותב אתר החדשות אלמיאדין של חיזבאללה..

לפי מרכזי מחקר מערביים, קבוצת אנסאר אללה בתימן היא במקום השני במספר הכטב"מים שהם מחזיקים , אחרי חיזבאללה הלבנוני,  בין כוחות הפרוקסי של איראן באזור.

הראשונים מבין הכטב"מים שנחשפו ב-2017, היו "רקיב, ראסד והדהד 1" – "رقيب، وراصد، وهدهد1", כולם היו כלי טייס קטנים וקלים, שהתמחו בביצוע משימות סיור. שנה לאחר מכן התפתחה המערכת התימנית בהכרזה על מטוס "קאסף 1", שהיה מל"ט התקיפה הראשון ששימש את התימנים כדי להגיב לתוקפנות, ולאחר מכן הוכרז על מל"ט נוסף מאותו סוג, "קאסף 2".

בספטמבר 2019 נחשף דגם חדש של מל"טים בשם סמאד -صمّاد שכלל שלושה סוגים: סמאד 1 לפעולות סיור, סמאד 2 לביצוע פעולות לחימה לטווח בינוני וסמאד 3 לביצוע פעולות התקפיות איכותיות. בנוסף , ישנו מל"ט מדגם "סמאד 4", שמסוגל לטוס למרחק של 2,000 ק"מ, ונושא טילי אוויר-קרקע המסוגלים לתקוף אתרים קרקעיים מבוצרים.

הערה ברקע הכתבה: לאור הנאמר לעיל נשאלת השאלה האם סד"כ הכטב"מים של החות'ים המופעלים על פי פקודה מאיראן מהווים איום על האזור ? והאם יש בידם כטב"מים המסוגלים להגיע ולפגוע בשטח ישראל? 

 

קרדיט לתמונה: אלמיאדין