סוריה מכחישה כי מאהר אסד, אח הנשיא, ביקר בסעודיה

המשטר הסורי התייחס לידיעה שפרסם עיתון כוויתי, שטען כי האלוף מאהר אל-אסד, המפקד בפועל של דיוויזיה 4, ביקר בבירת סעודיה, ריאד, כדי לדון בנורמליזציה בין שני הצדדים.

העיתון "אל-וטן" ציטט מקורות שהוא תיאר כ"פרטיים" המכחישים את הידיעה, ואמר כי "החדשות הללו מופרכות ומשקפות את דפוס החיפזון והשמועות שלפיהן חלק מכלי התקשורת פועלים".

ביום שלישי שעבר, העיתון הכוויתי, אל-ג'רידה, אמר כי בשבוע שעבר היה ביקור של גורם בכיר ממשפחתו של אל-אסד בסעודיה, והוסיף כי מידע מסוים מצביע על כך שהזה היה מאהר אל-אסד, האח של ראש המשטר הסורי.

בנוגע למטרה של אותו ביקור, אמר העיתון כי הוא "בעל אופי ביטחוני גרידא, וקשור לצורך של המשטר הסורי להילחם בפעולות ההברחות וייצור סמים, בנוסף למעקב אחר נושא ביקורת הגבולות".

העיתון ציין כי כל הנושאים הללו נמצאים בסמכות השיפוט של דיוויזיה 4, בפיקודו של מאהר אל-אסד, השולטת במעברי הגבול ובאזורים העיקריים בסוריה. "לפי מקורות הביקור הזה, והעמידה בתנאיו הם שיפתחו את הדרך ליחסים פוליטיים".

ראוי לציין שסעודיה הראתה, במהלך התקופה האחרונה, פתיחות לתקשורת עם המשטר הסורי, שכן שר החוץ של הממלכה, פייסל בן פרחאן, אישר כי ארצו "עובדת עם שותפיה למצוא דרך להתמודד עם הממשלה בדמשק באופן שיספק מהלכים מוחשיים לקראת פתרון מדיני".

המשטר הסורי מתייחס לחדשות על ביקורו של מאהר אל-אסד בסעודיה

קרדיט: נדאא' פוסט