המצפה הסורי בדו"ח אבדות ונזקים מהתקיפה האמריקאית במזרח סוריה

11 לוחמים פרו-איראנים נהרגו כתוצאה מתקיפות אוויריות "מדויקות" שבוצעו על ידי צבא ארה"ב במזרח סוריה, בלילה שבין חמישי לשישי, בתגובה למתקפת מל"ט שהרגה קבלן אמריקאי ופצעה שישה נוספים.

על פי מה שהודיע ​​משרד ההגנה האמריקני, ביום חמישי, מתקפת מזל"ט כוונה ל"מתקן תחזוקה בבסיס כוחות הקואליציה ליד אל-חסקה בצפון מזרח סוריה", הרג "קבלן אמריקאי, ופצע חמישה חיילים אמריקאים וקבלן אמריקאי נוסף. "

הפנטגון הודיע ​​כי שירותי הביון האמריקאיים רואים במזל"ט "מקור איראני". שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, אמר כי בהנחייתו של הנשיא ג'ו ביידן, הוא אישר "לכוחות פיקוד מרכז ארה"ב לבצע תקיפות אוויריות מדויקות הלילה במזרח סוריה נגד מתקנים המשמשים קבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה האיראנים".

התקיפות האמריקניות, על פי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ביום שישי, כוונו למספר מקומות במזרח סוריה, בעיקר מחסן נשק של מיליציות פרו-איראניות בתוך העיר דיר א-זור, מה שהוביל להשמדה מוחלטת שלהן ולהרג של שישה מחבריו. ההפצצה גם כוונה לאתרים באזור המדברי של העיר אל-מיאדין ובאזור הכפרי של אל-בוקמאל, והרגו חמישה לוחמים הנאמנים לטהרן.

 

בדיווח קודם של המצפה הכוכבים נאמר כי שמונה לוחמים פרו-איראנים נהרגו.

מנהל המצפה הסורי, רמי עבד אל-רחמן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "מיליציות פרו-איראניות המוצבות בסמוך לעיר אל-מיאדין ירו שלושה טילים ביום שישי בבוקר, שניים מהם נפלו במתחם צבאי של שדה הנפט אל-עומר, ללא נזק. השלישי נחת על בית אזרחי ליד השדה שהיה בסיס לכוחות ארה"ב המובילים את הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש.

המצפה הסורי מעריך כי ישנם כ-15,000 לוחמים במיליציות העיראקיות, האפגניות והפקיסטניות הנאמנות לאיראן בנפת דיר א-זור העשיר בנפט, במיוחד באזור שבין ערי הגבול אלבוכמאל עם עיראק ודיר א-זור, העוברים דרך העיר אל מאיאדין.

אזור הגבול מהווה נתיב חשוב למיליציות העיראקיות ולחיזבאללה הלבנוני, כמו גם לקבוצות פרו-איראניות אחרות, להעברת נשק ולוחמים. הוא משמש גם להובלת סחורות מכל הסוגים בין עיראק לסוריה. לעתים קרובות הם מותקפים חלקן על ידי הקואליציה, וחלקן מיוחסות לישראל.

מהאתרים הקודמים שנפגעו בסוריה - תמונה אקספרסיבית.  אַרְכִיוֹן

 

"תגובה לפיגוע"

התקיפות האמריקניות הגיעו, לפי אוסטין, "בתגובה למתקפה של היום (חמישי) ולסדרה של התקפות אחרונות נגד כוחות הקואליציה בסוריה על ידי קבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה".

"כפי שהנשיא ביידן הבהיר, אנחנו ננקוט בכל פעולה הדרושה כדי להגן על עמנו ותמיד נגיב בזמן ובמקום שנבחר", הוסיף.

ההכרזה האמריקנית על התקיפות נמסרה בזמן שביידן היה בדרכו לקנדה, שם הוא אמור להיפגש עם ראש הממשלה ג'סטין טרודו ולדבר בפרלמנט.

ביום חמישי, אחרי התקיפה , טופלו שני חיילים אמריקאים במקום, בעוד ששלושת החיילים האחרים והקבלן האמריקאי האחר פונו לעיראק, לפי הפנטגון.

וושינגטון מובילה את הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש. 900 חיילים אמריקאים פרוסים בתוך כוחות הקואליציה באזורים שבשליטת הלוחמים הכורדים, והם נמצאים במספר בסיסים בחסקה, רקה ודיר א-זור. (קרדיט: אלחורה)