איראן לא מצליחה להחזיר לשרות מערכת של הרכבת התחתית שהותקפה בסייבר

כמעט 10 חודשים חלפו מאז מתקפת סייבר על מערכות עיריית טהראן, מנכ"ל חברת מטרו טהרן הודיע ​​כי מצבו של מערך מכירת כרטיסי המטרו בבירה עדיין לא חזר לתיקונו עקב אותה מתקפה.

מסעוד דראשתי אמר לסוכנות הידיעות ISNA ,לפני שבוע, כי "לאחר מתקפת הסייבר ביוני השנה, כמעט כל המערכות העירוניות הושפעו, כולל מערכת מכירת כרטיסים במטרו. הוא הוסיף כי הם שחררו גרסה אחרת למערכת הזו במקביל, כדי שלפחות הפעולה של מכירת הכרטיסים לא תופרע, "אבל אני יודע שהפעילות של המערכת הזו איטית כרגע".

מנכ"ל מטרו טהרן גם מעריך כי "הבעיה הזו תהיה קיימת עד סוף השנה" ועוד אמר כי "יש לנו כמה בעיות מהותיות במערך מכירת הכרטיסים".

ארגון מוג'הדין אלחלר הודיע ​​ב-12 ביוני השנה כי חברי ארגון זה, החברים בקבוצת האקרים המכונה "לקראת הפלה", במלאת יום השנה למותו של רוחאללה חומייני, מייסד הרפובליקה האסלאמית, פרצו והשביתו את "5138 מצלמות המעקב" בעיריית טהראן .

 

בעקבות מתקפת סייבר זו, ראש עיריית טהראן מספר ימים לאחר מכן הורה לעובדי מוסד זה להימנע מלהדליק את מחשביהם מ-16 ביוני " עד להודעה חדשה ".

מהדי צ'מראן, ראש מועצת העיר טהראן, תאר את הפריצה למערכות העירוניות של טהראן כ"מבצע רחב היקף" ב-20 ביוני ואמר: "בהתחשב במצב, עלינו להיות זהירים ולהמשיך בתוכנית".

מתקפות האקרים על תשתיות חשובות ורגישות באיראן גברו בשנים האחרונות. ביניהם ניתן לציין את מתקפת הסייבר על תחנות דלק , שבעקבותיה מערכת הדלק במדינה הייתה בבעיה במשך מספר ימים.

באותו יום נפרצו גם שלטי החוצות הדיגיטליים של העיר איספהאן והמילים "חמינאי, איפה הגז שלנו?"  הוצג.

"מערכת הדרכונים" של נמל התעופה האימאם חומייני בטהראן שובשה גם היא בבוקר ה-14 ביוני, למרות הכחשת כל מתקפת סייבר מצד הרשויות, כמה מומחים טענו עם זאת כי פריצה למערכת של נמל התעופה היא אפשרית.

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: מהאר