רוסיה מתכוונת להרחיב את נוכחותה הצבאית בסוריה

אתמול, יום רביעי, 15 במרץ, בירך ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, על כל הצעה מרוסיה להקים בסיסים צבאיים חדשים או להגדיל את סד"ג כוחותיה בסוריה.

סוכנות המידע הרוסית ציטטה את אסד, המבקר במוסקבה לשיחות עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין, שאמר שהנוכחות הצבאית הרוסית בסוריה לא צריכה להיות זמנית.

ביום רביעי קיבל פוטין את בשאר אל-אסד במוסקבה, לאור התגברות המאמצים של הקרמלין להשיג פיוס בין אנקרה למשטר הסורי, ולהחזיר את סוריה לקהילייה הבין לאומית למרות הבידוד הדיפלומטי העומד בפניו עקב פלישתו לאוקראינה.

באשר לקרמלין, ארגון תהליך פיוס בין טורקיה לסוריה, שיחסיה החלו להידרדר מאז 2011, ידגים את משקלה הדיפלומטי של מוסקבה, למרות הבידוד שהיא מתמודדת מול מדינות המערב מאז תקיפתה באוקראינה.

"אנחנו בקשר מתמיד והיחסים שלנו מתפתחים", אמר פוטין בתחילת הפגישה, ובירך על "התוצאות החשובות" שהשיגו מוסקבה והמשטר במה שהוא כינה "המאבק בטרור הבינלאומי".

בשאר אל-אסד מצדו הביע את תמיכתו במבצע הצבאי שמובילה מוסקבה באוקראינה, והדגיש כי "ביקור זה יסלול את הדרך לשלב חדש ביחסי סוריה-רוסיה בכל הרמות".

מתוכנן שתהליך הפיוס בין טורקיה למשטר הסורי יהיה אחד הנושאים המרכזיים שיעלו בפגישה זו, אותה מבקשת מוסקבה להאיץ, במיוחד באמצעות ארגון פסגה בין בשאר אל-אסד לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

דיפלומטים מרוסיה, טורקיה, סוריה ואיראן אמורים להיפגש השבוע במוסקבה כדי להתכונן לפגישה של שרי החוץ של מדינותיהם לקראת פסגה נשיאותית אפשרית.

בסוף דצמבר נפגשו שרי ההגנה הטורקים והסוריים במוסקבה עם מקבילם הרוסי לראשונה מאז 2011.

קרדיט: בלדי ניוז