איראן דורגה בצמרת "מדד הטרור" העולמי לשנת 2022

המכון לכלכלה ושלום, הציב את איראן לצד קניה ותימן בדו"ח השנתי של "מדד הטרור הגלובלי" שפרסם.

דו"ח זה, שפורסם באתר האינטרנט של המכון  ביום רביעי, 16 במרץ, הודיע ​​על ירידה של חמש נקודות במעמדה של איראן במדד הטרור העולמי לשנת 2022.

המכון לכלכלה ושלום, שמרכזו בסידני, אוסטרליה, העניק 5.6 נקודות (מתוך 10 נקודות) לאיראן בדירוג והציב אותה במקום ה-21, לצד קניה ותימן, מבחינת מדד הטרור העולמי .

אפגניסטן נמצאת במיקום הגרוע בעולם עם 8.8 נקודות.

דו"ח זה מוסיף כי שבעה פיגועים התרחשו באיראן בשנה שעברה, שהביאו למותם של 42 בני אדם. זאת למרות שבשנת 2021 נהרגו רק שלושה בני אדם בשישה פיגועים.

 

מבין מדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה, רק שלוש מדינות, איראן, מצרים ותוניסיה, ירדו מבחינת מדד הטרור העולמי.

זו השנה הרביעית ברציפות שאפגניסטן נמצאת בתחתית מדד הטרור העולמי, ואחריה בורקינה פאסו, סומליה, מאלי, סוריה, פקיסטן ועיראק.

דוח זה מוסיף כי מספר התקפות הטרור ומספר הקורבנות באפגניסטן ירדו ב-75% ו-58% בהתאמה במהלך השנה האחרונה, אך עדיין המדינה הזו נמצאת בתחתית מדד הטרור העולמי עם 633 קורבנות טרור.

שני שלישים מהקורבנות באפגניסטן נהרגו במהלך התקפות דאעש בחוראסאן.

 

רוב פיגועי הטרור בעולם בוצעו על ידי קבוצות קיצוניות איסלאמיות, כולל דאעש, אל-שבאב, צבא השחרור בלוצ'יסטן וג'מאת נוסרת איסלאם ואלמוסלמין.

דו"ח זה מוסיף: קבוצת "המדינה האסלאמית של עיראק והלבנט", המכונה דאעש וזרועותיו השונות, נותרה "קבוצת הטרור הקטלנית בעולם" זו השנה השמינית ברציפות , וקבוצה זו ביצעה פעולות טרור ב-18 מדינות.

עם זאת, לפי הערכת המכון לכלכלה ושלום, בשנת 2022 יפחת מספר קורבנות הפיגועים בעולם ב-9% ויגיע ל-6,701 בני אדם.

ایران در «شاخص تروریسم»، در کنار کنیا و یمن قرار گرفت

קרדיט: רדיו פרדה