מפקפקים ביכולת מערכות ההגנ"א הרוסיות לעמוד נגד מל"טים אוקראינים זולים

בימים האחרונים מפרסמים אתרים רוסיים קטעי וידאו המציגים את השמדתן של שתי מערכות הגנה אוויריות רוסיות מודרניות, S-300VM ו-TOR-M2, על ידי מל"טים מתאבדים תוצרת ארה"ב מדגם Switchblade 600.

והם שואלים בסרקזם: "מערכות הגנה אווירית בשווי עשרות, אולי מאות מיליונים, עמדו חסרות אונים מול מל"טים זולים… ההגנה האווירית עצמה הפכה למטרה חסרת אונים".

לפי סרטון שפורסם באתר הצבאי Mil.in.ua, היחידה המיוחדת של שירות הביטחון של אוקראינה השתמשה לאחרונה במזל"ט מתאבד כדי לתקוף משגר טילי נ"מ מסוג S-300VM שנפרס על ידי רוסיה באזור לא מוגדר בדונבאס.

הצבא הרוסי טרם הגיב לסרטון, שפורסם על ידי כלי תקשורת אוקראינים.

 

ה-S-300VM הוא גרסה משודרגת של מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח S-300, שנמצאת בשירות פעיל בצבא הרוסי משנת 2013. משגר הטילים S-300VM, עם שלדה נגררת, שוקל כ-50 טון, אורכו 12 מטר, רוחבו 4 מטר וגובהו  5 מטר וצוות מונה 3 אנשים.

ה-S-300VM משתמש בשני סוגים של טילים, 9M82ME ו-9M83ME. טיל ה-9M83ME משמש להפיל מטרות כגון מטוסי קרב, טילי שיוט או טילים בליסטיים קצרי טווח. טיל ה-9M82ME הגדול יותר ישמש להפלת טילים בליסטיים לטווח בינוני, או למטוסי התרעה מוקדמת . הטווח המרבי של שני הטילים הללו הוא 250 ק"מ.

ירי עם מערכת ההגנה האווירית S-300 של הצבא הרוסי במהלך התרגילים.  קרדיט תמונה: משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית

קרדיט: משרד ההגנה הרוסי