יצאו לדרך: איראן חתמה על חוזה עם רוסיה לרכישת מטוסי קרב מסוג Su-35

איראן הודיעה כי חתמה על חוזה עם רוסיה לרכישת מטוסי קרב מסוג סוחוי Su-35, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים, למרות אזהרת ארצות הברית מפני שיתוף פעולה צבאי בין טהראן למוסקבה.

"לאחר שהוסר האיסור (שהוטל על ידי האו"ם) על רכישת נשק קונבנציונלי באוקטובר 2020, איראן חתמה על חוזה לרכישת מטוסי קרב מסוג סוחוי SU-35", מסרה סוכנות הידיעות IRNA, וציטטה את הנציג האיראני באומות המאוחדות.

הסוכנות לא מסרה פרטים נוספים על החוזה, אך איראן ורוסיה מנהלות מגעים בנושא מזה שנים.

ארצות הברית איימה להטיל סנקציות קשות על כל מדינה המנהלת עסקים עם איראן, ובמיוחד עם משמרות המהפכה, הנכללת ברשימת "ארגוני הטרור" של וושינגטון. 

במקביל, הזהירה וושינגטון מהתגברות שיתוף הפעולה הצבאי בין איראן לרוסיה, בזמן שטהרן מואשמת בכך שסיפקה למוסקבה מל"טים לשימוש באוקראינה, דבר שאיראן מכחישה.

"מטוסי סוחוי SU-35 היו מקובלים מבחינה טכנית על איראן… ורוסיה הודיעה שהיא מוכנה למכור אותם לרפובליקה האסלאמית", ציינה סוכנות אירנ"א. 

 

חיל האוויר האיראני מחזיק בכ-300 מטוסי קרב רוסיים (Mig-29 ו-Su-25), סינים (F-7), אמריקאים (F-4, F-5 ו-F-14) וצרפתים (Mirage F-1). בנוסף לכלי טיס " ה- Saegheh, שהוא גרסה איראנית ל-F-5 האמריקאי, על פי מומחים.

טהראן ומוסקבה חתמו על חוזה בשנת 2007 לאספקת מערכות טילי נ"מ רוסיות S-300 לאיראן, אך בשנת 2010 השעתה מוסקבה את המכירה תוך יישום החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בעניין תוכנית הגרעין של איראן.

ב-2015, זמן קצר לאחר שהגיעה להסכם בינלאומי על תוכנית הגרעין של איראן, שוב אפשרה מוסקבה משלוח של טילי S-300 לאיראן.

משרד ההגנה האיראני הודיע ​​במאי 2016 כי איראן "מחזיקה כעת במערכת ה-S-300 האסטרטגית".

مقاتلات سو-35.. “أفضل مقاتلات القتال الجوي القريب” لدى روسيا تتجه إلى الشرق  الأوسط، وخبراء يقولون أنها لن تمنح التفوق الجوي لإيران – موقع الدفاع العربي

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אלדיפע אלערבי