איראן מקבלת נשק מערבי שלל מרוסיה על מנת לנסות ולהעתיק אותם

ארבעה מקורות יודעי דבר אמרו לרשת -CNN ביום שישי כי רוסיה תפסה כמה כלי נשק וציוד שסיפקו ארה"ב ונאט"ו לאוקראינה ושלחה אותם לאיראן, שם ארה"ב מאמינה שטהרן תנסה לבצע ניתוח הנדסי של המערכות על מנת לייצר כלי נשק דומים.

הרשת הוסיפה, "במהלך השנה האחרונה, ארה"ב, נאט"ו ובכירים מערביים אחרים היו עדים למספר מקרים שבהם כוחות רוסים לכדו כלי נשק שיורים מהכתף, כולל טילי נ"ט ג'וולין וטילי נ"מ סטינגר, שלעתים אילצו את הכוחות האוקראינים לנטוש אותם בשדה הקרב.

"ברבים מהמקרים הללו, רוסיה הטיסה את הציוד לאיראן לצורך פירוק וניתוח, וייתכן שהצבא האיראני ינסה ליצור גרסה משלו לנשק זה", אמרו המקורות.

הרשת ציינה כי "רוסיה מאמינה שהמשך אספקת נשק מערבי שנתפס לאיראן יניע את טהראן להמשיך את תמיכתה במלחמה הרוסית באוקראינה".

CNN מסרה כי היא פנתה לשגרירות רוסיה בוושינגטון ולנציגות איראן באו"ם לתגובה, אך לא קבלה מענה. 

 

ב -24 בפברואר , הבית הלבן אמר כי רוסיה שוקלת לשלוח מטוסי קרב לאיראן, כחלק משיתוף פעולה צבאי מורחב שכולל משלוח של טהראן כמויות גדלות של נשק למוסקבה לשימוש במלחמה באוקראינה.

"אנו מאמינים שרוסיה עשויה לעסוק בשיתוף פעולה בנושאי הגנה בהיקף חסר תקדים עם איראן, כולל בתחום הטילים, האלקטרוניקה וההגנה האווירית", אמר ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, לכתבים.

"אנו מאמינים שרוסיה עשויה לספק מטוסי קרב לאיראן", הוסיף.

קירבי הוסיף כי איראן, המבודדת עמוקות מהסנקציות המערביות שמטרתן לעצור את תוכנית הגרעין השנויה במחלוקת שלה, מבקשת לחזק את צבאה בעזרת סיוע רוסי בתמורה לנשק שכבר סיפקה לרוסיה. 

לדברי קירבי, איראן כבר שלחה מאות כטב"מים, כמו גם תחמושת לתותחים וטנקים, לרוסיה.

سي إن إن": روسيا أرسلت لإيران أسلحة ومعدات غربية استولت عليها في أوكرانيا

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: איראן אינטרנשיונל