ירדן מבקשת את עזרת ארה"ב כדי להילחם בזרימת הסמים מסוריה

סוכנות רויטרס מסרה כי מלך ירדן עבדאללה השני ביקש משר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, לסייע במאבק בסחר בסמים לאורך גבולות ארצו עם סוריה.

הסוכנות ציטטה גורמים אמריקאים שאמרו כי המלך הירדני שוחח עם אוסטין ביום ראשון על דאגותיה של ירדן לגבי ההתבססות ההולכת וגוברת של פלגים הנתמכים על ידי איראן בדרום סוריה, שהגבירו את הברחות הסמים חוצות הגבולות כדי להגיע לשווקים במפרץ.

היום, יום שני, הודיע ​​הצבא הסורי החופשי, המוצב באזור אל-תנף, על תפיסת משלוח סמים בדרכו לירדן ומדינות המפרץ הערביות מהאזורים שבשליטת המשטר הסורי.

בהודעת הצבא הירדני נמסר כי הוא הצליח – בתמיכת כוחות הקואליציה הבינלאומית – לתפוס משלוח סמים גדול, והדגיש כי כוחותיו "ימשיכו להגן על האזור ולשמור עליו בטוח ונקי מפעילויות לא חוקיות".

 

במהלך השנים האחרונות הפך משטר אסד את סוריה למפעל ולמסדרון להברחת סמים, ובמבצעים קודמים נתפסו כמויות גדולות של סמים שהגיעו מסוריה בשיטות שונות.

שגרירת בריטניה בניו יורק, ברברה וודוורד, אישרה במהלך נאום בפני מועצת הביטחון כי משטר אסד חי חיי מותרות בגלל הסחר בסמים, בעוד שחלק גדול מהעם הסורי מתגורר במחנות פליטים.

השגרירה ציינה כי משטר אסד ממשיך להפיץ חוסר יציבות באזור, באמצעות ייצור והברחה של סם הקפטגון, וציינה כי "תעשיית הסמים הבלתי חוקיים שווה עשרות מיליארדי דולרים".

השגריר הבריטי קרא למועצת הביטחון של האו"ם לפקח על משלוחי הסיוע הנכנסים לסוריה, מחשש שמשטר אסד יסיט את מסלול הסיוע של האו"ם למען האינטרסים הפוליטיים שלו.

ירדן מבקשת את עזרתה של אמריקה כדי להילחם בסחר בסמים מסוריה

קרדיט: נדאא פוסט    קרדיט לתמונה: דובר צבא ירדן