ארה"ב חוששת שסין משתמשת במנופי מטען ענקיים ככלי ריגול פוטנציאליים

גורמים רשמיים בארה"ב מודאגים יותר ויותר מכך שעגורי הענק מתוצרת סין הפועלים בנמלי ארה"ב, כולל במספר נמלים המשמשים את הצבא, עלולים לתת לבייג'ינג כלי ריגול פוטנציאלי סמוי מהעין, על פי כתבה באתר החדשות של ה"וול סטריט" . 

חלק מאנשי הביטחון הלאומי והפנטגון אומרים שלמרות שהמנופים של ZPMC עשויים היטב וזולים יחסית, הם מכילים חיישנים מתוחכמים שיכולים לתעד ולעקוב אחר המקור והיעד של המכולות, מה שמעלה חשש שסין תוכל לקבל מידע על החומריםהנשלחים לייצוא או המיובאים למדינה והתומכים  בפעולות צבאיות של ארה"ב ברחבי העולם.

ביל אוונינה, פקיד לשעבר במודיעין הנגדי האמריקאי, אמר שהמנופים יכולים גם לספק גישה מרחוק לכל מי שמבקש לשבש את זרימת הסחורות.

נציג של שגרירות סין בוושינגטון תיאר את החששות של ארה"ב מהעגורים כניסיון "פרנואידי" לחסום שיתוף פעולות סחר וכלכלה עם סין. "הפצת תיאוריית האיום הסינית הם חסרי אחריות ויפגעו באינטרסים של ארצות הברית עצמה", אמר.

נציגי ZPMC, ששמה המלא הוא Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co., לא הגיבו לבקשות להגיב של העיתון.

גורמי ביטחון לאומי לא דיווחו על מקרים של שימוש במנופים ל"מטרות מרושעות". מנופי ZPMC נכנסו לשוק האמריקאי לפני כשני עשורים, והציעו את מה שמנהלי התעשייה מתארים כמנופים איכותיים, זולים הרבה יותר מאלו של ספקים מערביים.

Six Shanghai Zhenhua Heavy Industries cranes delivered to Timor-Leste

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: מקאו ניוז