לאחר כרוזי אזהרה הגיעה הפגזה ישראלית על עמדות סוריות וחיזבאללה

הפגזה ארטילרית ישראלית שכוונה לעמדות של המשטר ושל מיליציית חיזבאללה הלבנונית באזורי קוניטרה, באה ימים לאחר שכלי טייס ישראלים השליכו כרוזי אזהרה באזור.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אמר אתמול, חמישי כי אתרים צבאיים של כוחות המשטר מצפון למגדל הגרעינים (סילו) – برج الزراعة בכפר "ביר עג'ם" הממוקם באזור הפסקת האש בגולן הסורי, הופגזו על ידי ישראל בשני פגזי טנק, ללא מידע על נפגעים עד כה.

פעילים ציינו כי ההפגזה הישראלית כוונה לנקודות צבא ותצפית בהן מוצבים אנשי חיזבאללה ליד הגדר הישראלית באזור הכפרי הדרומי של קוניטרה.

במהלך היומיים האחרונים השליכו כלי טייס ישראלים כרוזים בנפות דרעא וקוניטרה, שהזהירו את מפקדי ואנשי כוחות המשטר מפני ההשלכות של אירוח אנשי חיזבאללה.

 

בעלונים נכתב: "לא נקבל את המשך נוכחותו של חיזבאללה בבסיס הצבאי שבתל אל-חרה, והמשך שיתוף הפעולה צריך להיפסק" ו"חיזבאללה פרש את זרועותיו באזור ונוכחותו מביאה אסון והרס ואתם תהיו הראשונים להיפגע".

בסוף ינואר עצר צבא ישראל שני סורים שחצו את גדר הגבול מסוריה לישראל, והאשימו אותם בתכנון וביצוע פעולות טרור ובאיסוף מודיעין.

ב-22 בפברואר, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי התקיפות הישראליות האלימות שתקפו לאחרונה אתרים בדמשק ובפרבריה פגעו במתקן שבו נפגשו בכירים איראנים כדי לקדם תוכניות לפיתוח היכולות של המל"טים או הטילים של המיליציות האיראניות.

הסוכנות ציטטה מקור מיודע המקורב למשטר אסד שאמר: "התקיפה פגעה בקבוצה של מומחים טכניים סורים ואיראנים המעורבים בייצור מל"טים, אך היא לא גרמה למותו של אף מומחה איראני בכיר". הסוכנות הוסיפה, "התקיפה פגעה במרכז שבו הם נפגשו, וכן בדירה בבניין מגורים, שבו נהרגו מהנדס סורי ומפקד איראני לא בכיר".

קרדיט: נדאא' פוסט     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות