השחמט של חמאס – ניתוח מיוחד

במהלך השבת דווח כי מחר צפויה להתקיים פסגה מדינית רחבה בהשתתפות הרשות הפלסטינית, האמריקאים, המצרים והירדנים, בעיר עקבה שבירדן. לפי הדיווח, הפסגה תערך ביוזמתה של ארה"ב ומטרתה להוריד את מפלס המתיחות בשטחי מזרח ירושלים ויהודה ושומרון, מחשש להסלמה בחודש הרמדאן.

ע"פ הדיווחים השונים, הרשות תדרוש מארה"ב מימון כספי לרכישת אמל"ח והכשרות צבאיות ללוחמיה, וזאת על מנת להשיב לעצמה את המשילות בערים הבעייתיות, שכם וג'נין. מדובר בדבר שאמור לסייע לה בהמשך הדרך בסיכול פעולות הטרור, וכנגזרת מכך היא תוכל לבקש מישראל להפחית משמעותית את הפעילות בעומק הכפרים והערים באיו"ש ובפרט בצפון השומרון. עוד דווח בנוסף, כי הרשות תדרוש באופן מידי מישראל לעכב בנייה נוספת בהתישבויות.

וכעת לדיווח המעניין:

ע"פ מקור עזתי יודע דבר, בחמאס מעוניינים לשמר את השקט מרצועת עזה וההקלות שבאו עמו (ייבוא/ייצוא סחורות ומוצרי מזון, וכן כניסת 17K פועלים לישראל מידי שבוע) אך מנגד מזהים את חולשתו של אבו מאזן ומתכננים לבצע מהלך שח-מט על כל הקופה.

עד כה, הדברים התנהלו מרחוק והתמקדו בהסתה למפגעים הבודדים. (למשל – פרסום סרטוני הדרכה לביצוע פיגועי דריסה/דקירה/ירי/מטען, דרך ערוץ אלאקצא המזוהה עם הארגון)
כעת, שהעניינים מתחממים, יתכן ונראה את מוקדי הכוח של הארגון באיו"ש ובעזה, מרימים את הראש. (שימו לב שחמאס לא השתתף בגלי הטרור האחרונים – וזה לא בגלל שהוא חלש, אלא רק בגלל שהוא מחושב)

עדות לכך ניתן לראות בשבועות האחרונים במספר אופנים:
א. ניסיון של הארגון להוציא פיגוע ליד יריחו.
ב. ירי באישורו של הארגון לעבר יישובי העוטף, שדרות ואשקלון.
ג. התרחקות כוח הריסון מהגדר ועלייה בקצב הפעולות העממיות (השבתת מערכות החינוך ועימותים על הגדר.)

במעשים אלו מאותת חמאס לתושבי הגדה שרצועת עזה איתם, אך מנגד לא באמת חוצה את הקווים אדומים, שימנעו ממנו את ההטבות שפירטנו קודם לכן.

כיום, אנחנו נמצאים על חבל דק. מכונות התעמולה התקשורתית כבר החלו לחמם מנועים ונראה שמשחק השחמט עומד להתחיל.

אם נסכם – בחמאס מתכננים להסלים את המצב ביהודה ושומרון, ומנגד לשמור עד כמה שאפשר על רצועת עזה מחוץ לתמונה. המטרה: להראות שהחיים בעזה טובים הרבה יותר מהחיים בגדה, ובכך לזכות בקולות האזרחים, ביום שאחרי אבו מאזן.

*כוכבית חשובה: זה לא אומר שהירי מרצועת עזה יפסק. כמו שכתבנו, בחמאס מעוניינים למתוח את החבל עד הסוף מבלי שהוא יקרע. ימים יגידו אם אכן זה יצליח.   (קרדיט: דוד עזתי)

Hamas and the Palestinian Islamic Jihad continue to use Facebook and  Instagram for the dissemination of incitement messages - The Meir Amit  Intelligence and Terrorism Information Center

הביא לפרסום: ערוץ הטלגרם המוח'אבראת