המיליציות האיראניות חופרות מנהרות סודיות מתוך שטח סוריה לשטח עיראק

אתרי חדשות מקומיים במזרח סוריה חשפו כי המיליציות האיראניות והעיראקיות החלו לחפור מנהרות חדשות שיקשרו את השטח הסורי עם זה העיראקי.

באתר החדשות הסורי – "עין אל-פראת" דיווחו כי מיליציית משמרות המהפכה האיראנים חפרו מנהרות סודיות בין חומות המלון האיראני המארח מבקרים איראנים באזור אל-הארי, המשמש גם כמעבר גבול לא חוקי בשליטת האיראנים וחיזבאללה, מזרחית לעיר אל-בוקמאל.

האתר טוען כי מטרת המנהרות הן לאפשר העברת משלוחי נשק וכן דברים שברצונם להבריח יחד עם מפקדים בכירים בין שטחי סוריה ועיראק.

האתר הוסיף כי פעולות החפירה החלו בתחילת דצמבר 2022, והן מתבצעות בלילה או בשעות הבוקר המוקדמות, על פי הנחיות מפקדי המיליציה, באמצעות מכונות כבדות המיועדות לכך, והמיליציות האיראניות הסתמכו על סדנאות רכב הן מעיראק והן מסוריה, בשל חוסר האמון שלהם בעובדים ובגורמים המקומיים.

האתר חשף כי החפירות מתבצעות משתי מקומות, הראשון בתוך שטח סוריה בין חומות המלון האיראני בכפר אל-הארי, והשני בתוך שטח עיראק בתוך שכונת אלתנק – التنك , מדרום לעיר הגבול אלקאים, שם נמצאים המפקדות והמחסנים החשובים ביותר של "כוחות הגיוס העממיים" (אלחשד אלשעבי)  העיראקים.

כתב החדשות של האתר הסביר כי עבודות החפירה בצד הסורי מתבצעות בפיקוח ה"חאג' רצ'ה" – "الحاج رضا"  האיראני, הבכיר האחראי על חפירת המנהרות ב"משמרות המהפכה האיראנים, יחד עם מהנדסים בעלי אזרחות איראנית כדי לקבוע את נתיב המנהרה, כשהם מקבלים הנחיות ישירות מחאג' סג'אד האיראני, סגנו של חאג' עסכר, מפקד המיליציות האיראניות באלבוכמאל.

קרדיט: בלדי ניוז