גיאולוג מצרי בהצהרה מפתיעה: רעידות האדמה באזורינו לא ייפסקו במשך שנה

נראה שגל רעידות האדמה המפחידות לא יסתיים בזמן הקרוב. הגיאולוג המצרי אחמד אלמלבה אמר: "נעמוד בפני גל חדש ומסעיר של רעידות אדמה", לאחר שתי רעידות אדמה שאירעו בטורקיה, אחת בעוצמה של 6.4 סולם ריכטר, והשני לפני שבועיים בעוצמה של 7.8.

"האזור לא יירגע"

הוא הוסיף לתקשורת המצרית כי רעידות אדמה אלו מאשרות שהלוח האנטולי והלוח הערבי מנסים להתייצב, ורעידות האדמה הללו מהוות אינדיקציה לכך שהאזור כאן לא יירגע במשך 9 חודשים או אפילו שנה, תלוי בתדירות של רעידות אדמה באזורים פעילים מבחינה סיסמית.

תקלות קשות

הוא גם הוסיף כי רעידת האדמה שפקדה את האטאי אתמול, יום שני, פנתה דרומה לכיוון אנטיוכיה, אזור מלא בשברים עמוקים שיכולים להגיע לעומק של יותר מ-10 עד 50 קילומטרים, ועלולים לגרום למוקדים סיסמיים, בשל האנרגיה הפוטנציאלית שיש, למרות התרחשותן של 6,000 רעידות אדמה ורעידות משנה, מאז 6 בפברואר.

עם זאת, הוא הסביר כי פריקת האנרגיה היא תופעה חיובית, "ועד כה נרשמו 20 רעידות משנה מרעידת האדמה של אתמול, מה שעוזר לפרוק אנרגיה זו".

פחד מתרחיש קורע לב

רעידת האדמה (בעוצמה 6.3) שפקדה את האטאי שבדרום טורקיה סמוך לגבול סוריה, גרמה למותם של לפחות 6 בני אדם, גרמה לבהלה וגרמה לנזק נוסף למבנים, שבועיים לאחר רעידת האדמה הקשה ביותר במדינה בהיסטוריה המודרנית שבה נהרגו עשרות אלפי בני אדם.

רעידת האדמה החזקה, שגררה אחריה רעידה שנייה של 5.8 מעלות, הורגשה על ידי תושבי סוריה, לבנון, מצרים וכמה אזורים בעיראק.

تحذير تركي من تسونامي محتمل بعد الزلزال المدمر يهدد 14 دولة - جريدة الغد

קרדיט: אלערביה      קרדיט לתמונה: אלע'ד