ספינה איטלקית לנמל ביירות עם סיוע מהאיחוד האירופי לאזורים בשליטת אסד

האיחוד האירופי לא יכול היה עמוד מול הביקורת הקשה בעולם הערבי כי הוא מגיש סיוע רק לנפגעי הרעש בטורקיה ואילו למסכנים הגרים בשטחים הנמצאים בשליטת הנשיא אסד לא מוגש כל סיוע , לא באמצעות צוותי הצלה ולא באמצעות משלוח מזון הומניטרים.

האיחוד האירופי מודע לידיעות המגיעות מסוריה כי רוב הסיוע ההומניטרי המוזרם לאזורים הסורים נגנבים על ידי בכירי השלטון וכוחות הביטחון ונמכרים מאוחר יותר בשווקים , אך הוא החליט בכל זאת לשלוח אניה עמוסה בעזרה הומניטרית לנפגעי הרעש בסוריה שתעגון בנמל ביירות ומשם יועבר הסיוע , בדרך היבשה לאזורים הסורים שנפגעו ברעש. 

إيطاليا ترسل مساعدات لنظام اﻷسد.. والاتحاد اﻷوروبي يبرّر

 

 האיחוד מודע שגם עזרה זאת , או לפחות רובה, יעלם בדרך ומשטר אסד יגזור את הקופונים אך באין ברירה גם ברירת שטן זאת נלקחה.

בתוך כך , אתמול , יום חמישי, 16 בפברואר, נשא נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, נאום בטלוויזיה על רעידת האדמה שפקדה אזורים נרחבים בסוריה ובדרום טורקיה, ומסר לסורים "בשורות טובות" על עוד משברים כלכליים  האמורים לנחות על ראשם בחודשים הקרובים.

לדבריו, הסיוע הדחוף שהגיע ממדינות היווה תמיכה חשובה למאמצים למתן את השפעות רעידת האדמה, ולהצלת רבים מהפצועים.

הוא הוסיף כי עם מה שהם אמורים להתמודד בחודשים ושנים הקרובות הם אתגרים כלכליים וחברתיים קשים לא פחות ממה שהם התמודדו בימים הראשונים.

שר הבריאות הסורי, חסן אל-גובאש, הודיע, שלשום בערב, כי מניין ההרוגים הסופי ברעידת האדמה באזורים שבשליטת משטר אסד הגיע ל-1,414 הרוגים ו-2,357 פצועים.

המספרים כמובן אינם נכונים ומשמשים רק תעמולה למשטר בהשוואה למספר ההרוגים העצום בטורקיה.

الاتحاد الأوروبي يفند ادعاءات النظام السوري.. العقوبات لا تشمل المساعدات

קרדיט: בלדי ניוז