רוסיה מכינה כ-6,000 טנקים ומשוריינים ו-400 מטוסי קרב למתקפה באוקראינה

רוסיה נערכת לצאת למבצע התקפי גדול באוקראינה עם כ-6,000 טנקים וכלי רכב משוריינים, 2,700 מערכות ארטילריה, 810 משגרי טילים, 400 מטוסי קרב ו-300 מסוקים.

 

גורם צבאי אוקראיני, שדיבר בעילום שם, אמר, "גם רוסיה החלה להתחמש לקראת מתקפה קרובה. כהכנה למתקפה גדולה, מעריכים כי לרוסיה יש 1,800 טנקים, 3,950 כלי רכב משוריינים, 2,700 מערכות ארטילריה, 810 מערכות רקטות גראד ו-Smerch מתקופת ברית המועצות, 400 מטוסי קרב ו-300 מסוקים.

בנוסף, לפי גורמים אוקראינים, ישנם יותר מ-300,000 חיילים רוסים בתוך אוקראינה.

ההערכות האחרונות לגבי הפעילות הצבאית של רוסיה באוקראינה הן גדולות בהרבה מאלה שבהן השתמש הנשיא ולדימיר פוטין לפתיחת המערכה הצבאית בפברואר, והפעם הן מרוכזות יותר במזרח אוקראינה.

לפי גורם אמריקאי בכיר, הפנטגון תיאר את הפריסה המהירה של כוחות רוסים בשדה הקרב כדי למלא פערי הגנה כ"מאובזרים באופן גרוע, מאומנים בצורה גרועה וחפוזה".

 

הפנטגון אישר כי הקרמלין החל לפרוס עשרות אלפי חיילים כדי לפצות על האבדות שנגרמו מהמשך הלחימה בערים באחמוט וסולידאר, לפי אותו מקור. עם זאת, קייב מאמינה שמוסקבה יכולה ללכת רחוק יותר, על ידי שליחת חיילים חדשים בסביבות ה-24 בפברואר, היום בו החל המשבר לפני שנה באופן רשמי.

"הכוחות הרוסיים גדולים בהרבה ממה שהיה בגל הראשון", הצהיר קצין הצבא האוקראיני "אנו מצפים להתקפה גדולה חדשה במהלך עשרת הימים הקרובים".

אולקסי רזניקוב, שר ההגנה של אוקראינה, מעריך שתהיה עלייה בפעילות הרוסית כשיום השנה לתחילת הסכסוך מתקרב. עם זאת, רזניקוב הזהיר אנשים להאמין רק למידע ממקורות אמינים.

המתקפה שרוסיה מתכננת, על פי אנליסטים ושלטונות אוקראינה, תתרכז במזרח אוקראינה.

 

על פי הערכות עדכניות של מקורות אמריקאים ומערביים, קרוב ל-200,000 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו בקרבות. עם זאת, ההערכה היא שהנתונים הללו מוגזמים מאוד.

המכון לחקר המלחמה (ISW) טוען כי רוסיה "השיגה את ההובלה" בסכסוך המתמשך בכך שפתחה במתקפה חדשה באוקראינה.

על פי הערכת ISW שפורסמה ב-8 בפברואר, מוסקבה החלה את "המתקפה הגדולה הבאה" שלה נגד אזור לוהאנסק של אוקראינה, הנמצאת כעת ברובה בשליטה רוסית.

הערכת ISW מציינת כי המתקפה הרוסית כבר החלה מאז "כוחות משמעותיים, בסד"ג של לפחות שלוש דיוויזיות רוסיות גדולות ,עסוקים בפעולות התקפיות באזור זה".

 

בחבל דונייצק באוקראינה השיגו הרוסים "התקדמות צנועה", כולל מספר "פריצות דרך טקטיות" שהושגו במהלך מתקפה קרקעית ליד באחמוט.

ISW דיווח בשבוע שעבר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נתן לצבאו עד סוף מרץ כדי לכבוש מחדש את כל לוהנסק ודונייצק, שניים מתוך ארבעה אזורים באוקראינה שמוסקבה אישרה לספח בשנה שעברה.

 

הערה ברקע הידיעה: חשוב לרוסים להזכר במלחמת נגורנו -קאראבך בה הושמדו כוחות שריון גדולים בזמן קצר להפתיע על ידי מל"טים מתאבדים. המערב כבר עסוק בהעברת כמויות גדולות של ציוד שנועד לנטרל כוחות שריון רוסים גדולים במידה וינסו לשטוף את אדמת אוקראינה. 

How many tanks does Russia really have?

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: קייב אינדפנדנת